לראשונה בתולדותיה: לברצלונה יש ספונסרית חולצה (בהסכם עד 2016)

"קרן קטאר", השייכת לנסיכות שתארח את המונדיאל ב-2022, תשלם לקטאלונים 165 מיליון אירו ב-5.5 השנים הקרובות - החסות היקרה בכדורגל העולמי; שיתוף הפעולה עם יוניצ"ף ימשיך

ברצלונה הודיעה היום (ו') כי חתמה על הסכם חסות חולצה עם "קרן קטאר" עבור סכום של כ-165 מיליון אירו. זו תהיה הפעם הראשונה בתולדות המועדון הקטאלוני שבה הוא יכניס כספים מפרסום על מדי השחקנים.

ההסכם ייכנס לתוקף כבר בחודש הבא, ויבטיח לאלופת ספרד 15 מיליון אירו עד תום העונה הנוכחית. החל מהעונה הבאה תקבל ברצלונה 30 מיליון אירו מדי שנה מ"קרן קטאר" עד תום עונת 2015/16, בהסכם שיוכל להכניס למועדון עד 170 מיליון אירו (5 מיליון אירו נוספים יוענקו לבארסה כבונוס במקרה של זכייה בתארים).

בשנים האחרונות מפרסמת ברצלונה על חולצות השחקנים שלה ללא תמורה את יוניצ"ף - גוף התמיכה בילדים של האו"ם. למרות החתימה עם הקטארים, תמשיך ברצלונה את שיתוף הפעולה שלה עם יוניצ"ף, והלוגו של הארגון ימשיך להתנוסס על מדי המועדון לצידה של המפרסמת החדשה מקטאר.

"קרן קטאר" שייכת למשפחת המלוכה של הנסיכות, בראשות השייח' חמד בין ח'ליפה אל ת'אני. היא עוסקת בפיתוח של חינוך, מדע, מחקר וקהילה בקטאר ובמזרח התיכון. הסיבה העיקרית להחלטה של הקרן להעניק חסות לברצלונה היא ניסיון להתחיל לקדם את תדמית הספורט של המדינה, שזכתה בשבוע שעבר באירוח מונדיאל 2022. לפי פרסומים, מעוניין השייח' לרכוש גם קבוצת פרמיירליג.

ברצלונה תהנה בעקבות החתימה מהסכם החסות המרכזית הגבוה ביותר בעולם הכדורגל בעונה הבאה, עת ייכנסו לקופתה 30 מיליון אירו. כהשוואה, ריאל מדריד ובאיירן מינכן צפויות לקבל בעונה הבאה 25 מיליון אירו כ"א מהספונסריות המרכזיות שלהן (חברת ההימורים BWIN עם הספרדים, חברת התקשורת T-Home עם הגרמנים).

לפי הערכות, הסיבה העיקרית לפיה החליטו בבארסה לשבור את המסורת היא המצב הכלכלי הבעייתי של המועדון, שחובותיו עומדים על כ-326 מיליון אירו. העיתון הקטאלוני "ספורט" פרסם אתמול כי מלבד חסות מרכזית על החולצה, בכוונתה של ברצלונה לגייס עד 24 מיליון אירו נוספים בשנה מפרסום על גב החולצות והמכנסיים של השחקנים.