שיא חדש במספר עורכי הדין בישראל: 47 אלף

ביום שלישי יתקיים טקס הסמכה של 1,100 עורכי דין חדשים ■ בכך יגיע מספרם של עורכי הדין בישראל לכ-47 אלף - שיא של כל הזמנים ושיא עולמי מבחינת שיעור עורכי הדין באוכלוסייה

לשכת עורכי הדין עולה על גדותיה. ביום שלישי הקרוב יתקיים בבנייני האומה בירושלים טקס הסמכה של 1,100 עורכי דין חדשים שעברו בהצלחה את בחינות הלשכה. בכך יגיע מספרם של עורכי הדין בישראל לכ-47 אלף - שיא של כל הזמנים ושיא עולמי מבחינת שיעור עורכי הדין באוכלוסייה.

בחודש יוני האחרון הצטרפו 2,100 עורכי דין חדשים ללשכה. בעבר היו טקסי ההסמכה חגיגיים יותר באופיים, ואולם בשנים האחרונות הם מלווים בביקורת על מספרם הגדול של המוסמכים ועל הידרדרות רמת ההכשרה הן באקדמיה והן בהתמחות.

"ככה אי-אפשר להמשיך ולנהל את מקצוע עריכת הדין בישראל, שרמתו הולכת ומידרדרת", אמר ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, בטקס ההסמכה בחודש יוני האחרון. "מתי נתעורר? כשנגיע לעורך דין ה-100 אלף באוכלוסייה?"

מבחינת חלוקתם הגיאוגרפית, יותר משני שלישים מ-1,100 עורכי הדין החדשים נרשמו במחוז תל-אביב והמרכז, בדומה ליחס הקיים בין המחוזות.

בית הספר למשפטים המוציא מתוכו את מספר המוסמכים הרב ביותר גם במחזור זה הוא הקריה האקדמית אונו, אשר 263 מבוגריה יצטרפו כחברים ללשכה.