וינשטיין: לא תיפתח חקירה על מעורבות השר שמחון בענף הלול

היועמ"ש: "בהשוואה לכלל ההטבות הכלולות ברפורמה, לא ניתן לומר כי ההטבה אשר ממנה עתיד היה השר שמחון ליהנות מהווה רכיב דומיננטי ברפורמה"

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית בנוגע למעורבות שר החקלאות שלום שמחון בקידום הרפורמה בענף הלול.

כפי שחשף מגזין G של "גלובס" בחודש מאי, שמחון יזם רפורמה בענף הלול בארץ, שלפיה מושבי הגליל, ובעיקר במועצה האזורית מעלה יוסף, המקבלים מזה שנים מכסות ביצים גדולות וסובסידיות, יקבלו ממשרד החקלאות חבילת מענקים והטבות כספיות מיוחדות. המטרה: להוציא את הלולים המשפחתיים מתוך המושבים ולהקים במקומם 80 לולי ענק תעשייתיים (כל אחד בגודל שלושה מגרשי כדורגל), על חשבון מטעים או שטחי יער שיבוראו בגליל העליון.

יחד עם זאת, קבע וינשטיין בהחלטתו מהיום כי "בהתחשב בעובדה שלשר שמחון מכסות לייצור ביצים והוא במעמד של 'בן ממשיך' בנחלת הוריו בקיבוץ בצפון, היה עליו להצהיר בפני מבקר המדינה על עניינו האישי בענף הלול מיד עם תחילת עיסוקו ברפורמה, ולקבל כנדרש חוות דעת מאת היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לצורך בהסדר למניעת ניגוד עניינים".

וינשטיין נימק את החלטתו בכך שהרפורמה בענף הלול נוגעת לקבוצה נרחבת מציבור הלולנים, "ובבסיסה מטרות ענייניות של ייעול, הבראה, מניעת מחלות, שמירה על הסביבה ועוד". הוא מציין כי הרפורמה לא גובשה על דעתו של שמחון בלבד אלא "על דעת הדרג המקצועי במשרד החקלאות ובמשרדי הממשלה הרלוונטיים האחרים".

וינשטיין מוסיף, כי "בהשוואה לכלל ההטבות הכלולות ברפורמה, לא ניתן לומר כי ההטבה אשר ממנה עתיד היה השר שמחון ליהנות מהווה רכיב דומיננטי ברפורמה. לפיכך, עוצמת האינטרס האישי של השר ברפורמה נמוכה יחסית".