מחסור בקורנפלקס? עובדי יוניליוור פתחו בשביתה

עובדים התבצרו אתמול בשטח המפעל בערד, ולטענת ההנהלה מנעו יציאה של אנשי הנהלה והשתלטו על רכבים ■ בית הדין הוציא צו מניעה נגד הוצאת סחורה מהמפעל

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע הוציא אמש (ב') צו מניעה זמני האוסר על עובדי חברת יוניליוור להמשיך ולהתבצר בשטח המפעל בערד. החלטה זו של השופט משה טוינה מקבלת למעשה את עמדת הנהלת החברה, שלפיה המפעל ומתקניו הם קניינה של החברה ולא של העובדים. יחד עם זאת, לצורך איזון הדברים קבע השופט כי הנהלת החברה לא תוכל להוציא סחורה משטח המפעל, ובכך לא יינזק הכוח הארגוני של העובדים.

עובדי יוניליוור פתחו אתמול בשביתה כחלק מסכסוך עבודה שעליו הכריזו כבר במארס 2009, אשר חודש בנובמבר האחרון. העובדים דורשים תוספות שכר במסגרת הסכם עבודה חדש, ומוחים על צעדים חד-צדדיים לכאורה מצד ההנהלה - בין היתר בדבר גיוס עובדי קבלן למערך הייצור, בניגוד להסכם הקיבוצי לכאורה.

קבוצה גדולה של עובדים התבצרה אתמול בשטח המפעל, ולטענת ההנהלה הם מנעו יציאה של אנשי הנהלה והשתלטו על רכבים של החברה. בהסתדרות מחו על כך שהחברה הפסיקה את הארוחות לעובדים בזמן השביתה, וגם את ההסעה לעובדים בחזרה לבתים.

נציגי הוועד וההסתדרות טענו עוד בפני בית הדין לעבודה כי מדובר בהתבצרות שקטה, אולם השופט סירב לדון בפרטי הטענות של מי מהצדדים אלא להיבט המהותי של עצם ההתבצרות. השופט דחה גם את טענת ההסתדרות, שיוצגה על ידי עו"ד אלעד מורג, לפיה ישנו חוסר תום לב בכך שההנהלה פנתה לביה"ד לפני שעדכנה על כך את נציגי העובדים. שופט ביה"ד אפשר להסתדרות להגיש היום אחר הצהריים תגובה לעניין צו המניעה, ודיון נוסף בעניין נקבע להיום (ד'), ההנהלה יוצגה ע"י עו"ד דפנה שמואלביץ'.

יוניליוור, בניהולו של מוטי קרן, מייצרת ומשווקת מגוון של מוצרים בתחומי המזון והטיפוח האישי. עם המותגים הבולטים של החברה נמנים תלמה, קנור, מזולה, 778, ליפטון, הלמנ'ס, בייגל-בייגל ועוד. בקרוב צפויה החברה להשלים את הרכישה המלאה של גלידות שטראוס.