אין משמעות ל-1,300

מי שמקבל פחד גבהים דווקא ברמות האלו צריך לזכור שלא רלבנטי להסתכל למטה

רבים שואלים אותי בדבר החשיבות התנודתיות של ת"א- 25 סביב 1,300. ובכן, בכל הקשור בניתוח הטכני שלי את המדד, אין לכך חשיבות. חשוב אזור התמיכה 1,280-1,285 וחשוב היעד לעליה 1,350. יעד זה מבוסס כאמור על יחסי הרחבה המחושבים בהתאם לסדרת המספרים של פיבונאצ'י ונועדו למצבים של רמות שיא/שפל חדשות שאין להן תקדים על התרשימים. נכון ליום חמישי סיום המסחר, נראה כי מסעו של תל אביב 25 על עבר רמת ה-1,350 אמור להימשך. לטווח הקצר תיבחן תמיכה ב-1,295.

ראלי סנטה קלאוס

שבוע המסחר בוול סטריט הסתיים עם יום כישוף משולש שיחסית היה רגוע ובכל מקרה שימר את המומנטום. על פי סטטיסטיקת לוח השנה, צפויים לנו יום שני דובי ורביעי חמישי שוריים לפני כריסטמס וסוף שבוע ארוך שאחריו צפויים שלושה ימי מסחר שוריים (שלישי-חמישי) הידועים בכינו ראלי סנטה קלאוס. היום האחרון של השנה הוא בדרך כלל דובי ואז מגיע חודש ינואר, חודש המניות הקטנות וחודש שנחשב גם לברומטר השנתי. אנחנו צפויים לסגור שנה חיובית ומקווים לשנה חיובית נוספת ואולי אף טובה יותר כשה-S&P 500 ינסה לטפס לכיוון השיא ההיסטורי.

בכל הקשור ל- S&P500 עצמו, המהלך שלו מעל 1,226 מיקם אותו בסטאטוס של מגמת עליה ארוכת טווח כאשר השיא ההיסטורי הוא יעד רלבנטי ואזור ה-1,300 הוא יעד רלבנטי לטווח המיידי, אולי אתגר הראלי של סוף דצמבר-ינואר. לטווח הקצר תיבחן תמיכה ב-1,240. לטווח הקצר בינוני נצפה לראות את ה-S&P500 לפחות מעל האזור 1,220-1,226 כאשר חציה שלו כלפי מטה תיחשב סימן דובי ומפתיע. הנחת המוצא: המשך עליה ולפיכך כדאי להתמקד במניות עוצמתיות וקלילות שיש להן תמיכה קרובה והרבה מקום לעליה.

לסמוך על המניות

מי שמקבל פחד גבהים דווקא ברמות האלו צריך לזכור שלא רלבנטי להסתכל למטה עד הנקודה הנמוכה ביותר. העובדה שה-S&P500 התמקם מעל אזור תמיכה חשוב הופכת את האזור הזה להיות ריצפה. צריך פשוט להגן מתחת לרמה הזו למקרה של הפתעה כמו שמטפס הרים מאבטח את עצמו בחבל. מי שיסתכל כל הזמן למטה ויפחד או לחילופין יסתכל למעלה ויאבד תקווה לעולם לא יצליח לעלות במעלה ההר. במקרה שלנו ה"חיים קלים יותר". המניות עולות, צריך פשוט לסמוך עליהן.