רואה חשבון יוכל לחתום בשמו עבור לקוחותיו על דו"חות למע"מ

רשות המסים מבהירה: רואה חשבון יוכל לחתום בחתימה אלקטרונית בשמו על שידור דו"חות מקוונים למע"מ עבור לקוחותיו, מבלי לחשוש כי הוא לוקח על עצמו אחריות נוספת

רואה חשבון יוכל לחתום בחתימה אלקטרונית בשמו על שידור דו"חות מקוונים למע"מ עבור לקוחותיו, מבלי לחשוש כי הוא לוקח על עצמו אחריות נוספת - כך מדווחת היום (א') לשכת רואי החשבון בעקבות הבהרה שהגיעה מרשות המסים.
היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד משה מזרחי, הודיע בסוף השבוע ליו"ר ועדת המסים בלשכת רואי החשבון, רו"ח עופר מנירב, כי היקף האחריות של רואי חשבון המייצגים לגבי דו"חות מקוונים לא משתנה עקב חתימתם בחתימה אלקטרונית אישית.
מזרחי, כך מדווחת הלשכה, הבהיר כי חשיבותה של חתימה אלקטרונית מאושרת או מאובטחת הינה במישור הראייתי בלבד, ואין בה כדי לשנות את אחריות רואי החשבון כלפי רשות המסים באופן מהותי. משמעותה, מסר מזרחי, היא ככל חתימה אחרת.
מנירב התריע בתחילת השנה בפני חברי הלשכה והזהירם לבל יחתמו בשם לקוחותיהם על דו"חות המוגשים למע"מ, זאת בשל החשש שאם נפלה טעות כלשהי בדו"חות - תוטל עליהם אחריות נוספת. רואי החשבון הודיעו ללקוחותיהם בעקבות ההאזהרה כי עליהם לרכוש חתימה ולחתום על דו"חות המע"מ בעצמם.