EGRE של אלוביץ' במו"מ לקניית 8 מתחמי מגורים בארה"ב

הערכות: ירכשו את המתחמים ב-185 מ' ד' ■ החברה שמה מאחוריה את הפרק הלא מוצלח במזרח אירופה ■ "יש בארה"ב דברים מאוד מעניינים, בעקבות המשבר שם נוצרו הזדמנויות"

‎‎חברת ‏EGRE‏ שבשליטת שאול אלוביץ'(בעל השליטה בבזק) ומשפחת ויל משאירה מאחוריה את הפרק הלא מוצלח במזרח אירופה, ויוצאת אל מעבר לאוקיינוס האטלנטי. החברה מדווחת על מגעים מקדמיים לעסקה לרכישת שמונה מתחמי מגורים במדינת וירג'יניה, ארה"ב, במסגרתה תרכוש את הנכסים ביחד עם שותפים, כשחלקה צפוי להיות כ-30% מהזכויות בנכסים.

‏"יש בארה"ב דברים מאוד מעניינים, בעקבות המשבר שם נוצרו הזדמנויות", אמר היום ל"גלובס" שי ויל, מבעלי השליטה ומנכ"ל החברה. "יש מגמה ברורה של יזמים ישראלים וחברות, וזה לא בכדי. החברה תחזור לכור מחצבתה - נכסים מניבים. זה הכיוון", ציין.

מחיר הרכישה, בתוספת הוצאות והשקעות בנכסים המושכרים, מוערך בשלב זה בכ-185 מיליון דולר. ההון העצמי הנדרש לרכישה הינו כ-53 מיליון דולר, כך שחלקה של ‏EGRE‏ צפוי לעמוד על כ-15 מיליון דולר. המתחמים כוללים 2,508 יחידות דיור המושכרות בתפוסה ממוצעת נוכחית של כ-89%, והם כוללים שטח בר השכרה של כ-2.35 מיליון רגל מרובעת. על הנכסים רובץ חוב של כ-133 מיליון דולר, בהלוואות מסוג נון-ריקורס.

לאחרונה הודיעו בעלי השליטה בחברת הנדל"ן, אלוביץ' וויל, על כוונתם לרכוש ממנה באופן פרטי את פעילותה ברומניה, במטרה לאפשר לחברה להקצות הון ומשאבים ניהוליים ליצירת מנועי צמיחה חדשים. סכום התמורה טרם נקבע, ולצורך כך תזמין ‏EGRE‏ הערכות שווי לנכסיה ברומניה. חלק מהתמורה צפויה לסייע לחברה בהחזר התחייבויות אג"ח.

אי.ג'י.אר.אי נדרשת לשלם למחזיקי האג"ח כ-16 מיליון שקל בפברואר הקרוב, מתוך סך התחייבויות אג"ח של יותר מ-66 מיליון שקל. עד סוף 2012 היא נדרשת לפרוע כ-44 מיליון שקל. דוחותיה משקפים את הצורך של החברה במזומנים: הונה העצמי התכווץ ביותר מחצי ל-9.5 מיליון שקל, עם יתרות ושווי מזומנים של פחות מ-5 מיליון שקל.

‎‎גיבוי לאג"ח

‎‎אלוביץ' הבהיר בעבר כי אי.ג'י.אר.אי לא תיתקל בקשיים בהחזרי האג"ח שלה, ובדוחותיה היא מציינת כי בעלי השליטה התחייבו לעמוד מאחורי חובותיה בשנתיים הקרובות. בתחילת השנה גייסה החברה כ-25 מיליון שקל כדי לעמוד בהתחייבויותיה, מרבית הסכום מאלוביץ' ומ-ויל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה אי.ג'י.אר.אי בהפסד של 17 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 16 מיליון שקל ב-2009 כולה. למרות תזרים מזומנים שלילי של כ-8 מיליון שקל והכנסות זעומות, מחירי האג"ח נותרו גבוהים בגלל הגב החזק של בעלי השליטה.

ויל מסר בהודעת החברה כי "הוצאת פעילות ההשקעות ברומניה מהחברה תאפשר לנו לשפר את הנזילות ואת המיקוד העסקי שלנו. באשר לפעילות בארה"ב, תחום ההשכרה למגורים מהווה השקעה דפנסיבית מחד, ומאידך מראה פוטנציאל השבחה רב בראיית התהליכים העוברים על הכלכלה המקומית". ‏‎‎‏

‎‎ויל: "יש בארה"ב דברים מאוד מעניינים, בעקבות המשבר שם נוצרו הזדמנויות. החברה תחזור לכור מחצבתה - נכסים מניבים. זה הכיוון"