השופט נעם סולברג על שביתת הפרקליטים: "נקלענו למעגל שוטה"

הטיל הוצאות משפט בסך 10,000 שקל מקופת המדינה לטובת חברה קבלנית, לאחר שבעקבות שביתת הפרקליטים בוטל דיון שאמור היה להתקיים מחר, בו היו אמורים להיחקר אנשי החשכ"ל

בית המשפט המחוזי בירושלים הטיל היום (ב') הוצאות משפט בסך 10,000 שקל מקופת המדינה לטובת חברה קבלנית, בעקבות ביטול דיון שאמור היה להתקיים מחר (ג'), ובו אמורים היו אנשי החשב הכללי במשרד האוצר להיחקר בחקירה נגדית בבית המשפט.

מדובר בתביעה חוזית על סך 44.5 מיליון שקל שהגישה בשנת 2007 חברת יובל ירדן בנייה ופיתוח בע"מ ועקיבא אטון נגד המדינה, משרד השיכון ומשרד האוצר, בנוגע לפרויקט בנייה של עשרות מקוואות ברחבי הארץ.

אתמול (א') פנו אנשי האוצר, דן ג'ונה ואבי גבאי, ישירות לשופט נעם סולברג הדן בתביעה, והודיעו כי מאחר שפרקליטי המדינה לא יתייצבו לדיון מחר בשל השביתה, הם מבקשים לדחות את מועד חקירתם הנגדית, מאחר ש"אם ניאלץ להתייצב לחקירה ללא פרקליט מלווה, הדבר עלול לפגוע באופן משמעותי בעדותנו. אין זה סביר כי ניאלץ להיחקר על תצהירינו ללא ייצוג משפטי מטעם פרקליטות המדינה".

השופט סולברג כתב בהחלטתו: "נקלענו למעגל שוטה. אין התייצבות מטעם הפרקליטות לדיון בתביעה הכספית נגד המדינה. כיוון שכך מבקשים פקידי האוצר שלא להעיד במשפט עד שלא יתייצב פרקליט מלווה. פרקליט מלווה לא יתייצב עד לסיום השביתה. השביתה לא תסתיים עד שייאותו פקידי האוצר להיפגש עם הפרקליטים". (א 9557/07).