יממה לפני ההצבעה: מערכת הביטחון דורשת תוספות תקציב

שר הביטחון והרמטכ''ל מבקשים לפתוח את תקציב הביטחון ■ לפי הערכות מדובר בכ-6 מיליארד שקל ■ גורמים המעורבים בנושא: "מדובר בתוספות משמעותיות"

יממה לפני תחילת הצבעות על תקציב המדינה לשנים 2012-2011 דורשים במערכת הביטחון להעניק תוספות תקציב למערכת, כך נודע ל"גלובס".

לפני זמן קצר, הסתיימה פגישה סודית בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, יובל שטייניץ, שר הביטחון, אהוד ברק, והרמטכ''ל, גבי אשכנזי, כאשר שני האחרונים ביקשו "לפתוח" את התקציב.

נזכיר כי לפי החלטת הממשלה מאמצע יולי, התוספת התקציבית למערכת הביטחון קוצצה ב-2.7 מיליארד שקלים בשנתיים 2012-2011. לפי גורמים המעורבים בנושא "מדובר בתוספות משמעותיות". לפי הערכות מדובר בכ-6 מיליארד שקל אך גורמים אחרים המעורבים בדיונים טענו כי לא לא הועלו בדיון מספרים בכלל.

יצויין כי הן במשרד ראש הממשלה, הן במשרד הביטחון והן במשרד האוצר, סירבו בתוקף להתייחס לפגישה ולתוכנה.

"אם לא היה קיצוץ בהעלאת תקציב הביטחון לא היינו יכולים להגדיל את תקציב החינוך ולהרחיב את תוכנית 'מס הכנסה שלילי'" אמר לפני ארבעה חודשים, אודי ניסן, הממונה על אגף התקציבים בראיון ל"גלובס" לפני 4 חודשים. עוד הוסיף בריאיון עימו, "חששתי מתסריט שהממשלה לא תקבל החלטות, לא תקצץ בביטחון ולא נוכל לממן חינוך, תעסוקה מס הכנסה שלילי. שר האוצר יובל שטייניץ נלחם על זה בכל כוחו. לשמחתי הצלחנו. המדינה הצליחה.." אמר אז ניסן.

הפחתת התוספת לתקציב הביטחון מהווה המהלך העיקרי בתקציב הדו-שנתי לשנתיים הבאות ובלי קיצוץ זה ספק אם האוצר יצליח לעמוד ביעד הגרון שקבע לעצמו בשנים הבאות: 2.9% מהתמ''ג בשנת 2011 ו-2% בשנת 2012.