אווירת סוף שנה: המדדים בת"א נטו לעלות; מעו"ף איבד 0.1%

מגמה מעורבת בעולם ■ מדד הבנקים טיפס ב-0.65% ■ המחזור בכיל הסתכם בכ-290 מ' ש' יום לאחר שהחברה איבדה ההטבות המס ■ מניות הגז והנפט ממתינות לפרסום תוצאות ב"לוויתן"

אווירת סוף שנה: המסחר בבורסה בתל אביב התנהל היום (ד') במגמה מעורבת כאשר המעו"ף נסחר במרבית שעות היום סביב רמות הפתיחה בדומה למתינות שאיפיינה אותו אתמול. לעומת זאת מרבית המדדים הסקטוריאליים נסחרו בעליות כשמדד הבנקים עלה בכ-0.6% והתל-טק בכ-0.5%. בעולם נרשמת מגמה מעורבת, לאחר שבבריטניה ובארה"ב עודכנו אומדני התמ"ג לרבעון השלישי מטה.

לקראת הפירסום הצפוי של תוצאות קידוח "לוויתן" בסוף השבוע הקרוב, מרכזות כל מניות הסקטור עניין רב בתל אביב. כיל ממשיכה לרכז גם היום מחזור חריג לאחר תוך שהיא מאבדת גובה, לאחר שוועדת הכספים החליטה אמש כי החברה לא תוחרג במסגרת חוק עידוד השקעות הון ותשלם מס חברות בשיעור דומה לחברות אחרות במשק - 18%.

שוק המניות מוסיף להיות אטרקטיבי ולקרוץ למשקיעים לקראת סוף שנת 2010, כאשר הן בבנקים והן בבתי ההשקעות מציגים חוות דעת שוריות לשוק הנתמכות בהמשך המגמה החיובית הברורה בשוק והמסכים הירוקים בכל רחבי העולם. "מניות הן האלטרנטיבה השפויה יותר בשוק", אמר ל"גלובס" מנהל ההשקעות הראשי של אקסלנס גילי כהן. עמיתו טל ורדי, מנכ"ל פסגות תעודות סל הוסיף: "כל מה שקיע בהתאם לטעמיו צריך להיות בחשיפה מקסימלית למניות". אורי ליכט מ-IBI העריך בפני גלובס כי מדד המעו"ף, המצוי כעת ברמת שיא של כל הזמנים, יוסיף ויעלה ב-8% נוספים בשנה הבאה - כאשר מניות הבנקים והביטוח הן היעד המומלץ ביותר.

אומדן ראשוני בלווייתן - בסופ"ש

אם לא יהיו אירועים מיוחדים, צפויות שותפויות הגז-נפט המעורבות בקידוח לוויתן לפרסם אומדן ראשוני להיקף הגז המצוי במאגר עד סוף השבוע הקרוב. הבדיקות בשכבת המטרה אמורות להסתיים בימים אלה ולאפשר לשותפויות להציג לראשונה תוצאות ממשיות, אשר יספקו תמונת מצב עדכנית למשקיעים בסקטור החם של הבורסה בת"א. הדיווח צפוי להיות בעל השפעה רבה על הסקטור כולו המצוי במרכז העניין גם בעיניי רשות ניירות ערך שפירסמה נהלים בנושא לאחרונה - וישפיע במיוחד על השותפות בפרוייקט, ובראשן רציו , אבנר ודלק קידוחים .

רציו נסחרה כשברקע התנודות הגדולות שרשמה אתמול, בין היתר בעקבות דברי כלכלני בית ההשקעות IBI בכנס משקיעים אתמול, בו המליץ מנהל מחלקת המחקר אורי ליכט שלא להשקיע במניה באופן ישיר. בשוק קיימות שמועות רבות באשר לתוצאות הצפויות, כאשר מחד טוענים משקיעים (בעיקר משקיעים קטנים) כי השותפויות יודיעו על כמויות גז גדולות בהרבה מההערכה הראשונית, ואילו גורמים המקורבים לקידוח אמרו ל"גלובס" השבוע כי "לא צפויה סנסציה בתוצאות".

ומה במגזרים האחרים בתל אביב? בנדל"ן ריכזה עניין מניית אזורים לאחר שחתמה אתמול על עסקה למכירת 4 מגרשים בדרום מערב נתניה תמורת 175 מיליון שקלים ברווח של 50 מיליון שקל.

חברות הסלולר, פרטנר וסלקום , הושפעו מדבריו של שר התקשורת בראיון למגזין "פירמה": "הרווחתן מיליארדים - החגיגה נגמרת". נציין כי בתחילת חודש ינואר תיכנס לתוקפה ההחלטה להפחית את דמי הקישוריות בשעור חד, מה שצפוי להביא לפגיעה ברווחיות החברות.

כיל , נסחרה גם היום במחזור חריג על רקע הידיעה כי תאבד את ההטבות ותשלם מס של 18% למדינה - זאת במסגרת חוק עידוד השקעות הון שאושר אמש בוועדת הכספים. בכך תיישר כיל קו עם החברות האחרות במשק. את החוק קידם שר האוצר שטייניץ שהדף בימים האחרונים לחצים שהופעלו בנושא על ראש הממשלה, עמיתיו השרים וחברי כנסת.

השלד הבורסאי אוריאלי , הנמצא בשליטת יו"ר חברת החיתום פועלים אי.בי.אי רונן צלניר, התממש היום לאחר זינוק של 23% אתמול, לאור הסכם מיזוג עם חברת גינקו חיפושי נפט - אשר מבקשת לגייס כסף למימון פעילות חיפושים ברישיון "שחר", מדרום לצומת הערבה.

החברה הבת של אפריקה ישראל , אפי פיתוח זכה להמלצת קנייה של מריל לינץ' בשל המחיר הנמוך שבו נסחרת המניה, לטענת כלכלני הבנק.

ביו לייט ריכזה עניין בשל הודעת חברת הבת אוביקיור כי תרופת היסטולין לא השיגה את היעד ונמצאה לא יעילה במינון גבוה לטיפול בהשמת יתר.

נובה דיווחה היום לבורסה על קבלת הזמנה בהיקף של 10 מיליון דולר מיצרן שבבים מוביל. החברה צופה כי ההזמנה תצא לפועל ברבעון הראשון והשני בשנה הבאה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]