פישר רכש עשרות מיליוני דולרים - אך הדולר היציג לא זז

על אף המשך השופינג במט"ח של נגיד בנק ישראל, הוסיף המטבע האמריקני להיחלש בשיעור מזערי ושערו היציג נקבע ב-3.596 שקלים ■ האירו היציג נחלש ב-0.412% ל-4.7147 שקלים

זירת המט"ח המקומית התאפיינה היום (ד') בהמשך היחלשותם של המטבעות הזרים כנגד השקל, על אף שבנק ישראל התערב במסחר ורכש בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. עם קביעת השערים היציגים רשם הדולר ירידה של 0.056% ונקבע ב-3.596 שקלים. האירו היציג נחלש בשיעור חד יותר של 0.412% ונקבע ב-4.7147 שקלים.

בעולם דווקא מתחזק האירו כנגד הדולר ב-0.25% ונסחר ברמה של 1.3126 דולר לאירו. על פי הערכות האירו מתחזק הבוקר מסיבות טכניות, היחלשותו בשבוע שעבר הייתה חזקה מידי.

נגיד בנק ישראל רכש בשעות הצהרים עשרות מיליוני דולרים במטרה לנסות ולבלום את המשך ההידרדרות בשער החליפין המצוי מתחת לרמה של 3.6 שקלים. גורמים בשוק אמרו ל"גלובס", כי הרכישה היום היא בעיקרה איתות לשוק בדבר רצינות בנק ישראל בהמשך מדיניות רכש המט"ח.

"השקל ממשיך במגמת ההתחזקות שלו על רקע החלשות הדולר בעולם", נכתב הבוקר בתחזית היומית של כלל פורקס. "בנק ישראל עשוי להתערב במידה והצמד יפגוש את אזור ה-3.55 שקלים לדולר. המסחר בצמד צפוי להיות רגוע יחסית בשל חופשת חג המולד ברחבי העולם".

עוד נכתב בסקירה כי "במהלך הימים הקרובים התחזקותו של הדולר תהייה תלויה בהתפתחויות הפונדמנטאליות ברחבי העולם. המסחר צפוי להיות תנודתי וחסר כיוון, לכן מומלץ לא להיות חשופים יתר על המידה".