נסווקס: אישור מענק מהמדען לפיתוח נוגדן לדלקות

זאת בכ-4.2 מיליון שקל ■ במסגרת זו תקבל נסווקס מענק של 2.1 מיליון שקל למימון מחצית מהפרויקט לפיתוח אימונותרפיה ייחודית

חברת נסווקס , המפתחת מוצרים חדשים בתחום האימונותרפיה, הודיעה היום (ה') כי קיבלה אישור עקרוני למענק פיתוח מהמדען הראשי במשרד התמ"ת למימון פיתוח נוגדן anti‐CD3 , המיועד לטיפול במתן דרך הפה בחולי מחלת הכבד השומני (NASH)הסובלים גם מסוכרת.

במסגרת זו תקבל נסווקס מענק של 2.1 מיליון שקל למימון מחצית מהפרויקט לפיתוח אימונותרפיה ייחודית זו בתקציב כולל של 4.2 מיליון שקל. נסווקס מפתחת את נוגדן anti‐CD3 ונמצאת בניסוי קליני בשלב Phase 2a הנועד לבחון את בטיחות הנוגדן ופרופיל התגובה של המערכת החיסונית.

נסווקס מפתחת מוצרים בתחום האימונותרפיה לטיפול באמצעות מערכת החיסון. מוצר הדגל של נסווקס הינו נוגדן ל-CD3 שנועד לטיפול במחלות דלקתיות ואוטואימוניות. הנוגדן ל-CD3 מפעיל תאים מווסתים במערכת העיכול אשר עוברים בחלקם לזרם הדם ומייצרים תהליכי ויסות גם באיברים אחרים. עד כה, הוכח שויסות זה היה יעיל בטיפול במחלות בהן יש הפעלת יתר של מערכת החיסון.

בהשוואה למתן בהזרקה, התכשיר במתן דרך הפה אינו גורם לדיכוי חיסוני כללי ואינו צפוי לגרום לתופעות לוואי מערכתיות. הפתרון של נסווקס מהווה פלטפורמה לטיפול אפשרי במגוון רחב של מחלות אוטואימוניות ודלקתיות, בהן מחלת הכבד השומני (NASH) לה אין כיום כל תרופה רשומה כלשהי. עד היום אושרו מספר פטנטים המקיפים 8 סוגי מחלות אוטואימוניות ודלקתיות המשקפות שוק פוטנציאלי של עשרות מיליארדי דולרים.

באוגוסט השנה חתמה נסווקס על הסכם עם יצרנית הנוגדנים סנטוקור (Centocor). במסגרת ההסכם מספקת סנטוקור לנסווקס נוגדני Anti-CD3 תמורת אופציה למתן רישיון או לשיתוף פעולה בלעדיים בעתיד בנוגע לטכנולוגיה הייחודית של נסווקס.