1,226 רמת קו המשווה

עיני כל העולם נשואות לארה"ב, האם תמשך מגמת העליה או שמא נראה רוביני מחוייך

לא משנה באיזה מדינה אתם גרים, עיני כל העולם יופנו בשבועיים הקרובים לוול סטריט. האם תיסגר השנה במפגן ראווה שורי? האם תתחיל 2,011 במפגן ראווה דומה? האם המומנטום ימשך והאם ניתן יהיה להסיק מכך על 2,011?

אלו הן השאלות הפיננסיות החשובות ל-2011 כאשר במקביל להן ניצבות השאלות ביחס לשוק האג"ח. עליה בשוקי המניות עשויה להיות מלווה בירידה בשוקי האג"ח ובכך ליצור מצב של קיצוניות ברווחים של המשקיעים השונים ולהעצים מעבר כספים מאג"ח למניות. זה התרחיש שאני בונה עליו גם בניהול תיק קניון המניות (מתפרסם כאן מדי יום רביעי) וגם כאסטרטגיה לאלוקציית השקעות ב-2,011.

עבור S&P 500 מהווה רמת 1,226 קו משווה. מעליה, מגמת עליה ארוכת טווח. מתחתיה, רוביני מחוייך.

האינדיקטורים הטכניים מצביעים על חולשה לקראת פתיחת שבוע המסחר, סטטיסטיקת לוח השנה מדברת על שלישי, רביעי וחמישי חזקים כאשר גורו ההשקעות קריימר (אותו אני לא נוהג לצטט בדרך כלל) ביסס עליה באסרטיביות הידועה שלו במתן תחזית שורית למשקיעים.

נראה לי שאפשר לסמוך על מגמת העליה ארוכת הטווח ועל סטטיסטיקת לוח השנה כאשר במקרה הזה, קריאות עידוד מקריימר לא יכולות להזיק, אם כי בסופו של דבר המשקיעים המוסדיים קובעים וסביר להניח שהללו לא פועלים על פי הנחיות הגורו.

רבים שואלים אותי לגבי סקטור הפיננסים בוול סטריט המיוצג על ידי ה-XLF . אתייחס לכך בהרחבה, בעזרתו של האנליסט סרגיי וסצ'ונוק, בטור קניון המניות שיתפרסם ביום רביעי הקרוב.

בינתיים, אני לא רואה שם גדולות ונצורות. כלכלית, אני לא רואה דמיון בעסקים, אולי רק בדו"ח הרווח וההפסד. טכנית, מדשדשת ה-XLF, בינתיים ללא מומנטום. למשל, היא חלש יותר מ-GE לגביה אני כן רואה יציאה מתבנית דשדוש דומה. אם כבר להשקיע במניות פיננסיות, צריך לעשות זאת במניות שברמת העסק הספציפי של החברה יש בהן דמיון. לשם כך צריך להרחיב את יריעת ההגדרה של הסקטור.

חולשה מקומית

ומה לגבי ת"א- 25 ? כפי שהערכתי ביום רביעי, הוא התקשה לעלות ביום חמישי. נראה שהבלימה הזו צפויה להימשך לטווח הקצר. מהלך מעל 1,320 ילמד על התחדשות מגמת העליה. לא תרחיש סביר לטווח הקצר על פי נתוני יום חמישי. תמיכה בין 1,272 ל-1,282.