חברת חלום בלהות: מונה כונס נכסים למודו של דב מורן

זאת עקב חוב של 21.3 מיליון שקל לבנק דיסקונט ■ בבקשת דיסקונט לביהמ"ש נטען כי מודו פועלת מזה זמן לסגירת עסקיה וכי למעשה הגיעה למצב של קריסה מוחלטת

בעקבות בקשת בנק דיסקונט, מינה היום (א') שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, את עו"ד חנית נוב לכונסת הנכסים של חברת מודו שבבעלות דב מורן.

כונסת הנכסים של מודו מונתה לאחר שחובות החברה לבנק דיסקונט צמחו ל-21.3 מיליון שקל. סך הפסדיה של מודו מוערך ב-450 מיליון שקל, רובו המכריע למשקיעים וחלק קטן לעובדים וספקים.

במסגרת החלטתו קבע השופט כי הכונסת מוסמכת לקבל לידיה את כל הרכוש המשועבד של מודו, אך בשלב זה היא מנועה מלנקוט בהליך של מימוש הנכסים, עד להגשת בקשה בעניין לבית המשפט.

בבקשת דיסקונט לבית המשפט נטען כי מודו פועלת מזה זמן לסגירת עסקיה, וכי למעשה החברה הגיעה למצב של קריסה מוחלטת, ומתעורר חשש כבד לפיו אין מי שיטפל בנכסיה.

מודו מפתחת טלפונים סלולריים מודולריים. החברה מפתחת שני טלפונים ניידים, שהראשון והעיקרי מביניהם הוא "מודו T", והשני הוא מכשיר טלפון המבוסס על תקשורת WiFi (מודו W). לשני המכשירים - כמו לטלפונים חכמים אחרים - יש מגוון שימושים, אך במודו משתדלים להבדילם מאחרים במשקל הנמוך ובגודל הקומפקטי, ולא פחות חשוב - במחיר הנמוך יותר.

לפני כחודש הודיעה מודו על כישלון ההנפקה שלה בבורסה בתל-אביב. דב מורן, מייסד החברה, אמר אז בשיחת ועידה עם המשקיעים: "לא הצלחנו בתהליך ההנפקה וגיוס הכספים בתל-אביב. אנחנו הולכים למסור למרבית עובדינו הודעה על סיום עבודתם. התהליך הוא עצוב, אנחנו עדיין מאמינים שלחברה יש פוטנציאל אדיר".

מורן הוסיף ואמר כי "צר לי שהגישה בשוק ההון היא שגיוס הון לחברות היי-טק צריך להתבצע בבורסות אחרות".

לצד זאת הודיעה מודו בנובמבר על פיטוריהם של רוב 130 עובדיה.