לשכת נתניהו מקיימת מרתון דיונים לסיום שביתת הפרקליטים

מנכ"ל משרד רה"מ אייל גבאי ומזכיר הממשלה צבי האוזר מקיימים מרתון של פגישות במטרה לסיים השביתה ■ בארגון הפרקליטים שבעי-רצון מהמגעים בניצוח לשכת נתניהו

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, ומזכיר הממשלה, צבי האוזר, מקיימים מאתמול (א') מרתון של דיונים ופגישות, במטרה למצוא נוסחה שתביא לסיום שביתת הפרקליטים, הנמשכת זה כ-40 יום.

בעקבות יוזמתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב אישית בסכסוך, ולאחר שכינס בצהריים את שרי המשפטים והאוצר, יעקב נאמן ויובל שטייניץ, בנוכחות וינשטיין, החל מרתון של פגישות בלשכת רה"מ - תחילה עם אנשי האוצר, והבוקר (ב') גם עם נציגי ארגון הפרקליטים.

בארגון הפרקליטים הביעו היום קורת רוח מהמגעים המתנהלים בניצוח לשכת רה"מ, ותקווה שהיוזמה המחודשת לגשר על הפער שבין עמדות הצדדים, תביא לסיום מהיר של שביתת הפרקליטים. בצהריים הסתיימה פגישת נציגי הפרקליטים עם מנכ"ל משרד רה"מ, ונמסר כי צפויות פגישות נוספות. אנשי משרד רה"מ משמשים מעין מתווכים, ותפקידם למצוא נוסחת הידברות שתהיה מקובלת על הצדדים. זאת, נוכח הדם הרע השורר באופן אישי בין ראשי ארגון הפרקליטים לבין אנשי האוצר.

בעקבות ההתפתחויות, נדחה ליום רביעי הדיון שהיה אמור להתקיים היום בצהריים בבג"ץ, ושאליו נקראו להתייצב פרקליט המדינה משה לדור והממונה על השכר באוצר, אילן לוין. "ראש הממשלה ביקש ממנכ"ל משרדו לפגוש בנפרד את הגורמים הרלוונטיים לסכסוך", עידכנה מנהלת מחלקת בג"צים בפרקליטות, עו"ד אסנת מנדל, את שופטי בג"ץ, "ולהביא בפניו את המלצותיו להליך יעיל שיביא לסיום השביתה בהקדם האפשרי".

באת-כוח ארגון הפרקליטים, עו"ד ארנה לין, הודיעה לבית המשפט כי היא מסכימה לדחיית הדיון, "אם הפגישה אכן תוביל לתחילתו של מו"מ כמבוקש בעתירות, ואם המועד הנדחה לדיון בעתירה, ייקבע לא יאוחר מתום שבוע ימים מהיום". נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, קבעה את הדיון ליום רביעי בצהריים, והורתה למדינה לעדכן את בית המשפט בכתב עד ליום רביעי בבוקר.

פרקליטה: מסכנים חיי אדם

ההתפתחויות האחרונות באו על רקע מורת רוח ציבורית הולכת וגוברת מנזקי שביתת הפרקליטים, הבאים לידי ביטוי בשחרורם ממעצר של עבריינים וחשודים בעבירות חמורות, לרבות חשודים ברצח ובביצוע עבירות מין. עו"ד שילה ענבר מפרקליטות מחוז הצפון עוררה תרעומת בקרב עמיתיה השובתים, לאחר שהפיצה במייל מכתב התוקף את התעלמות הפרקליטים מהנזקים והסכנות שגורמת השביתה.

"אני לא יכולה לשתוק יותר", כתבה ענבר, "התקבלו החלטות שגרמו סכנה ממשית לחיי אדם ולביטחון הציבור. למרות זאת, אף אחד מאיתנו, שהורגלנו לא לישון בלילה לאחר כל החלטת שחרור של נאשם בתיקים שאנחנו מנהלים, לירוק דם כדי להכניס אנשים כאלה ומסוכנים פחות מהם אל מאחורי סורג ובריח, אינו מניד עפעף. נטשנו מזמן את העיקרון שעליו הכריז ועד הפרקליטים עם פתיחת השביתה, כי המחיר הציבורי שלה לא יכלול פגיעה בחיי אדם ובילדים".