העוזרים הפרלמנטריים התאגדו בהסתדרות: "מופלים לרעה"

יו"ר הוועד:"מוצאים את עצמנו נופלים בין הכיסאות" ■ יו"ר אגף התאגדות עובדים בפנייה ליו"ר הכנסת: "פתח במו"מ עם ההסתדרות והעוזרים על תנאי עבודתם והעסקתם"

העוזרים הפרלמנטריים של חברי הכנסת התאגדו בהסתדרות והקימו ועד פעולה; "לעוזרים יש בעיות רבות בתנאי ההעסקה, וזכויות רבות שאינן מיושמות כתוצאה מאופי העבודה הייחודי והתובעני מול חברי הכנסת", הסביר היום (ג') יו"ר הוועד, שוקי זוהר.

לדברי שוקי זוהר, בעוד שהמעסיק בפועל הוא חבר הכנסת, מי שמשלם את שכרו של העוזר הפרלמנטרי היא הכנסת. "כך נוצר מצב שאין לנו מול מי להסדיר את זכויותינו. כמו-כן, איננו כפופים לתקשי"ר משום שאיננו עובדי מדינה, ולכן אנחנו מוצאים את עצמנו פעמים רבות מופלים לרעה ונופלים בין הכיסאות".

יו"ר אגף התאגדות עובדים, שי תקן, שלח היום מכתב ליו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, ובו הודיע לו על התאגדות העוזרים. תקן ביקש מריבלין לפתוח במו"מ עם ההסתדרות והעוזרים על תנאי עבודתם והעסקתם ולהסדירם בהסכם קיבוצי.

בהסתדרות מקווים כי בקרוב תחל ההידברות בין הצדדים. מי שהובילה בהסתדרות את ההתארגנות הראשונית של העוזרים הפרלמנטריים היא עו"ד רוית דום, ראש המטה של יו"ר ההסתדרות עופר עיני ואחת הדמויות החזקות בארגון.