מט"ח: הדולר היציג התחזק ל-3.577 שקלים; האירו צנח 0.9%

שערו היציג של הדולר רשם עלייה של 0.2% ■ האירו היציג נקבע ברמה של 4.6948 שקלים ■ מול האירו הדולר נסחר סביב שער של 1.3138 דולר לאירו

בזירת המטח המקומית היום (ד'), שער הדולר התחזק והאירו צנח. עם קביעת השערים היציגים ע"י בנק ישראל, הדולר היציג רשם עלייה של 0.2% ל-3.577 שקלים ואילו שערו היציג של האירו נחלש ב-0.9% ל-4.6948 שקלים. בעולם נסחר האירו בעלייה סביב שער של 1.3138 דולר לאירו.

בנק ישראל שב להתערב אתמול במסחר בשוק המטבעות לאחר קביעת השערים היציגים, ורכש כמה עשרות מיליוני דולרים, מהלך שהביא להתמתנות מסויימת בירידת הדולר. המטבע האמריקני ירד ל-3.555 שקלים במהלך המסחר ואילו האירו התרסק ב-1.1% לרמה של 4.683 שקלים לפני ההתערבות.

ורד יצחקי, מנכ"לית פריקו מנג'מנט מסרה ל"גלובס" כי "בנק ישראל נהנה מביקוש למט"ח שמזרימות חברות האנרגיה וחברות שמבצעות סגירה של פוזיציות לקראת סוף השנה. לא מן הנמנע שברמת 3.56 שקלים לדולר, נראה את בנק ישראל חוזר לשוק ורוכש דולרים על מנת לייצב את סל המטבעות מול השקל".

זירת המאקרו העולמית רגועה היום, כשבאירופה ובארה"ב נמצאים רבים מהכלכלנים והסוחרים בחופשת סוף השנה.

בארץ, צפויה הערב הכנסת לאשר הערב את התקציב ל-2011-2012. לאחר ששלשום (ב') העניק ראש הממשלה בנימין נתניהו למפלגת "ישראל ביתנו" את חוק הגיור הצבאי, אמש הגיעה תורה של ש"ס ונתניהו הודיע כי יתמוך בהצעת החוק לסבסוד משכנתאות לזוגות צעירים בפריפריה.

מוקדם יותר אתמול החליט יו"ר ועדת הכספים משה גפני, בתיאום עם ש"ס, לבטל את כל הדיונים בוועדת הכספים כמחאה על העברת חוק הגיור הצבאי. כתוצאה מכך, החליט נתניהו לפייס את ש"ס ולתמוך בסבסוד המשכנתאות, תוך שהוא מנסה למנוע משבר קואליציוני. ההצבעות על תקציב המדינה לשנים 2011-2012 יחלו הבוקר, מה שחייב את נתניהו להגיע להסכמות כבר אמש.

[לאתר המט"ח]