דליפת הנפט של BP הפכה לסכסוך בין שני כוכבים הוליוודים

לפני שבוע הוגשה לביהמ"ש תביעה שבה טוענים השחקן סטיבן בולדווין וידידו כי שוכנעו על ידי קווין קוסטנר במרמה למכור את מניותיהם בחברה ששיווקה את הטכנולוגיה של CINC

זוכרים את דליפת הנפט המאסיבית של BP במפרץ מקסיקו? ובכן, בעיצומה של הפרשה, כמה עיתונים פרסמו שהשחקן קווין קוסטנר הוא המציל הלאומי מהדליפה, בזכות חברה שבבעלותו בשם CINC שפיתחה טכנולוגיה שמפרידה בין נפט למים.

לפני שבוע הוגשה לבית משפט מחוזי בלואיזיאנה תביעה שבה טוענים השחקן סטיבן בולדווין וידיד שלו, ספירידון קונטוגוריס, שהם שוכנעו על ידי קוסטנר במרמה למכור את מניותיהם בחברה ששיווקה את הטכנולוגיה של CINC.

לפי התביעה, פנו אל קונטוגוריס בתחילת העשור נציגים של קוסטנר בהצעה שהוא ישווק את הטכנולוגיה של קוסטנר. קונטוגוריס חתם על הסכם לפיו הוא יקבל עמלה על מכירת יחידות של הטכנולוגיה.

שנים אחר כך, ב-17 באפריל 2010, סעדו יחד קוסטנר וקונטוגוריס. באותה תקופה, נאמר בתביעה, ניסיונותיו של קוסטנר לשווק את הטכנולוגיה שלו נכשלו, והוא מכר את כל זכויותיו והבעלות שלו ב-CINC לאדם בשם ברט שלטון.

אלא ששלושה ימים אחרי פגישתם של קוסטנר וקונטוגוריס התפוצצה באר הנפט ואסדת הקידוח דיפווטר הורייזון של BP במפרץ מקסיקו, והחלה הדליפה של קרוב ל-5 מיליון חביות נפט למימי המפרץ. קונטוגוריס ידע שזו הזדמנות גדולה ל-CINC. לדבריו הוא ניסה להתקשר לקוסטנר, אך לא הצליח כי השחקן השתתף בצילומי סרט בקנדה.

במקום זאת, קונטוגוריס דיבר עם אחד מידידיו של קוסטנר, שסיפר לו שהוא מכר כבר את מניותיו בחברה. קונטוגוריס שוחח עם שלטון, ולא הצליח לשוחח עם מישהו ב-BP.

כאן נכנס בולדווין לתמונה. בסוף אפריל, הוא וקונטוגוריס נפגשו בניו אורלינס עם פרקליט מקומי, ג'ון הופטלינג, כדי לדון בהפקת סרט תיעודי על דליפת הנפט של BP. הם דיברו גם על הטכנולוגיה של קוסטנר. הופטלינג אמר שהוא יכול ליצור קשר עם BP, והשלושה (בולדווין, קונטוגוריס והופטלינג) חתמו על הסכם מיזם משותף לשיווק הטכנולוגיה ל-BP. ב-13 במאי חתם המיזם המשותף על הסכם עם CINC שלפיו קיבל קונטוגוריס 28% מהבעלות במיזם ובולדווין קיבל 10%. באותו יום הסכימה BP לבחון את הטכנולוגיה של CINC.

ואז החלו הדברים להידרדר. שלושת השותפים לא הסכימו על דרך הרישוי של הטכנולוגיה לשימוש BP. בינתיים חזר קוסטנר לתמונה, והעיד בקונגרס האמריקני ב-9 ביוני על הטכנולוגיה המקורית שלו. BP ביקשה פגישה עם קוסטנר. קונטוגוריס ובולדווין טוענים בתביעתם שהם לא קיבלו הודעה על הפגישה של BP עם קוסטנר, שבה הפקידה BP 18 מיליון דולר לטובת רכישה גדולה יותר של הטכנולוגיה. נאמר להם ש-BP לא הזמינה דבר.

לאחר שהגיע למסקנה שהמיזם נכשל, קונטוגוריס מכר את כל מניותיו בחברה. בתביעה הוא טוען שהכסף שקוסטנר קיבל מ-BP שימש אותו לקניית חלקו והחלק של בולדווין במיזם. העסקה הזו בוצעה ב-11 ביוני, וקונטוגוריס ובולדווין קיבלו ביחד כ-2 מיליון דולר תמורת מניותיהם במיזם. כעבור יום רכשה BP 32 יחידות של הטכנולוגיה של CINC תמורת יותר מ-52 מיליון דולר. קוסטנר הפקיד את הכספים בחשבון בנק חדש שהוסתר משניהם. קונטוגוריס תובע מקוסטנר פיצוי בסך 10.64 מיליון דולר. בולדווין תובע 3.8 מיליון דולר.