אפריקה תעשיות מתרחבת: פקר תייצר ברזל לבנייה

אפריקה תעשיות משקיעה 35 מיליון שקל במתחם בקרית מלאכי ■ המנכ"ל: "יש לנו תוכניות נועזות ל-2011"

התחלות הבנייה והרחבת פיתוח התשתיות שצפויות לצבור תאוצה בחודשים הקרובים, מעלות את הדריכות באפריקה תעשיות : בתוך כחודשיים היא עתידה להשלים את הקמת החטיבה החדשה שלה במתחם פקר מתכות שבבעלותה בקרית מלאכי, אשר יעסוק בייצור ברזל לענף הבנייה.

בפתיחת החטיבה החדשה משקיעה אפריקה תעשיות כ-35 מיליון שקל, ובמסגרת ההשקעה ייבנה במתחם פקר מתכות מבנה חדש שישמש אותה על פני שטח של 5,000 מ"ר. מנכ"ל אפריקה תעשיות, אברהם (נובו) נובוגרוצקי אמר כי עם הרחבת הפעילות, תקלוט פקר מתכות לשורותיה כ-40 עובדים נוספים.

עיקר הפעילות של פקר מתכות מתמקד באזור התעשייה בקרית מלאכי, והיא מחזיקה באתרים נוספים באשקלון, בערד, באור עקיבא ובחיפה. פקר עוסקת בייצור פרופילים ופחים שטוחים, בגלוון (ציפוי באבץ למניעת חלודה) של מוצרי פלדה ועוד. בשורותיה כ-600 עובדים והיא נשלטת כולה בידי אפריקה תעשיות מקבוצת אפריקה ישראל: "קיימת סינרגיה חזקה בין הפעילות של כל קבוצת אפריקה ישראל לבין תחומי הליבה שמטופלים בפקר מתכות, וכעת יש בכוונתנו להמשיך ולהדק אותה עם הרחבת הפעילות לעיבוד ברזל ופלדה לצורכי בניין. השלב הראשון של התוכנית הזאת יתבטא כבר ברבעון הראשון של 2011, וכבר נערכנו למימושו מבחינת מחשוב, ציוד מתאים ומכונות כדי לפעול בחודש פברואר לאספקת כ-5000 טונות ברזל לשוק הבנייה הישראלי מדי חודש", אומר נובוגרוצקי בשיחה עם "גלובס".

"אחרי שנה שבה תבסס החטיבה החדשה את פעילותה בתחום עיבוד הברזל לבנייה בשוק המקומי, תיבחן אפשרות להרחבת הפעילות גם ברוסיה", אומר נובוגרוצקי. "כרגע אנו שמים את כל יהבנו על השוק המקומי בעקבות תחזיות מעודדות לקראת התחלות בנייה והרחבה של עבודות תשתית. אנחנו רוצים להגיע אל המצב הזה מוכנים, כדי שנוכל להיות שחקנים מרכזיים בתחום".

מחודש פברואר 2008 מחזיקה אפריקה תעשיות ב-65% מ-Apogey הרוסית, העוסקת בסחר במוצרי פלדה: "יש לנו תוכניות נועזות לשנת 2011, והן מתייחסות גם לשוק הרוסי, שמגלה סימני התאוששות מעודדים מאז המשבר של 2008 שהתבטא, בין השאר, בתנודות במחירי הפלדה. כך, נמשיך להרחיב במזרח אירופה את פעילותנו בתחום הייצור והאספקה של קונסטרוקציות לחממות ולמבנים חקלאיים", אומר מנכ"ל אפריקה תעשיות.