שלב הסיכומים

"שיא 5", ה', 21:30, 5 ו-"5 לייב"

לא חשבתם שתימלטו מעוד סיכום שנה - וכשמדובר בספורט, נעים לסכם (בטח מול אלטרנטיבות של שריפה בכרמל, נפט במפרץ מכסיקו או חיילי השייטת מוכים על ה"מרמרה"). ערוץ הספורט מתכוון לסכם את השנה שהייתה בספורט, אבל עוד בטרם יחל הסיכום, יצא לו כאן משל קטן על עצמו: יותר ויותר הולך הערוץ הזה ועובר ממצב רצוי לערוץ ספורט, מצב "אירועני" (כלומר כזה שקשור באירוע ספורט בשידור חי) למצב של ערוץ תוכניות אולפן, מעין ערוץ חדשות שלצד שני העוגנים של הערב, מהדורות "חדשות הספורט" של 19:00 ושל 23:00, עיקר גאוותו היא על תוכניות אולפן בעלות אופי פרשני: "חמישיות", "יציע העיתונות" ועוד.

בהנחה ש-90% מהצופים הפוטנציאלים מעוניינים בכדורגל, הרי שלערוץ נותר להציע רק את ליגת האלופות (המפעל החשוב ביותר, אין ספק, אבל משתרע על פני פחות מחצי שנה) ואת הליגה הספרדית (לא יעזרו הקדימונים: מלבד ריאל מדריד וברצלונה, מדובר בליגה משמימה).

לגבי תכני הערב, אני אהיה מופתע אם אהיה מופתע: אבי נמני אינו מרואיין שמספק כותרות, גם לא אלי גוטמן או דייויד בלאט שיהיו באולפן. מי שיכולים להציל את המצב הם עודד קטש, ובעיקר אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שלפעמים כל מה שדרוש לו הוא מיקרופון פתוח - ואפילו סופר-טנקר לא יוכל לכבות את השריפה.

נשיקה בחצות

סרטים נועזים בערוצי yes, ו' מ-21:30

בעידן הפורנו המקוון, הישיר והבוטה, נראה אפילו סרט שנחשב פעם ל"שערורייתי" כ"עמנואל", כמו פרק של "בית קטן בערבה". ואכן, מרבית הסרטים בפרויקט "בין הסדינים" של ערוצי הסרטים בלוויין, גרם לי בעיקר לפיהוק מתמשך. הערב נותרנו עם הקהל שנמצא בדיוק בגיל שבו גם אין כבר כוח להידחק למקומות הבילוי ההומים וגם שקשה לו, בעיקר בערב הזה, להשיג בייבי סיטר.

זוג שיכול רק לקוות שהצאצאים ישתפו פעולה עם רוח החג ויירדמו, אחרת ייאלץ להסתפק באמת רק בנשיקה בחצות. הוא יכול לחדש נעוריו כקדם מול קלאסיקה ישראלית כ"דיזנגוף 99", או לציין בעצב כמה חבל שלא עצרו את "אינסטינקט בסיסי" כבר אחרי הסרט הראשון, והוא יכול פשוט להתענג, בזמן שהשמפניה מצטננת במקרר, על קלאסיקה הוליוודית כמו "קאובוי של חצות", עוד סרט שנחשב "שערורייתי" בזמנו. מעשה בבחור דרומי שמגיע לתפוח הגדול במטרה להצליח בו. בתיווכו של נוכל קטן שמתאהב בו (דסטין הופמן במפגן אדיר שניתן לזהות בו את ניצוצות "איש הגשם") הוא הופך לג'יגולו לא מוצלח במיוחד. אם יש לכם כוח לסיים את השנה עם דרמה קודרת ואיכותית במיוחד - זה הסרט עבורכם.

מלחמת הצחוק כנגד השיכחה

"הגריל", שבת 22:35, "קומדי סנטרל" (HOT)

בא לשכונה ערוץ חדש, ערוץ קומדי סנטרל שיחל את שידוריו ביום הראשון של השנה החדשה. המשדר המרכזי של הערב, יהיה "הגריל", תוכנית נהדרת שחלק מהצופים ודאי מכירים מהפרק על פאמלה אנדרסון ששודר כאן לרוב בשידורים חוזרים. הרעיון פשוט כל-כך עד שזה מקסים: מעלים סלב על "הגריל", ומביאים את מיטב המוחות כדי להשתלח בו. האיש אשר על הגריל במוצאי השבת יהיה דייויד הסלהוף (אפרופו פאמלה אנדרסון) מה שמעלה את התהייה, מה היינו עושים בלי "משמר המפרץ"?.

אלא שבערב הזה ה"גריל מן" מעניין יותר מהמנה העיקרית: סת' מקפארלן, האיש שהמציא, בין היתר, את הסדרה הגאונית "איש משפחה". אפשר שהקונספט של "הגריל" נחות משהו (בארץ נעשה עד כה רק ניסיון אחד עם רבקה מיכאלי, שהיה לא רע לכשעצמו, אך לא הבשיל לסדרה של ממש), אבל הוא מספק מנה גדושה של הומור שאינו מציית לחוקי הפי.סי הקפדניים - וזה לכשעצמו כבר סיבה למסיבה.