שידור חי מאתר האסון

יום שידורים מיוחד מחדר השינה של ר' ו-ד', שלא התעוררו כי השעון ב-iPhone לא צלצל

השעון המעורר ב-iPhone, כך למדנו ממדורי הטכנולוגיה, לא עבד שלשום (שבת) ואתמול (א'). מתברר כי המכשיר סבל מ"באג 2011". זה ללא ספק אסון כבד מהסוג המצדיק יום שידורים מיוחד. נעבור אם כן היישר לכתבנו אפרים גאדג'ט, שמוצב בחדר השינה של ר' בתל-אביב.

"שלום רפי. אני עומד כאן בחדר השינה, המעט מבולגן אם יורשה לי, של ר' וד'. השעה כבר 7:35 בבוקר, ובני-הזוג ישנים שנת ישרים וחולמים על ציפורים רגזניות. הם עדיין לא מודעים לתקלה הנוראית שהולכת לשבש להם את כל היום. אבקש מהצלם להתמקד בשני מכשירי ה-iPhone שמונחים ליד המיטה. כפי שאתה יכול לראות, רפי, וכפי שיכולים לראות גם הצופים בבית, ר' כיוונה את השעון ל-7:00 בבוקר. כן, 7:00 בבוקר. אבל שוד ושבר - האפליקציה לא עובדת. אפשר לומר שעד 8:00 הם לא צפויים להתעורר. אני מחזיר את השידור לאולפן".

- כן, תודה לך אפרים. אכן, תמונות קשות. חשבתם, צופים יקרים, שיש על מי לסמוך. ובכן, תחשבו שוב. נעבור לחדשות אחרות: השביתה ברשויות המקומיות בוטלה, והלימודים מתקיימים כסדרם. שכר המינימום עולה ל... רגע, אומרים לי באוזנייה שיש התפתחויות בתל-אביב. חזרה אליך, אפרים.

"כן, תודה רפי. ובכן, ממש לפני רגע התהפך ד' בשנתו ומשך אליו את השמיכה. השעה כבר 7:37, אבל פה ישנים כאילו כלום, בכלל לא מודעים לתקלה הנוראית ב-iPhone שלהם, שאם יורשה לי להוסיף: הוא מכשיר יפה, חכם ואופנתי, שלא לומר הדבר הכי חשוב שקרה לאנושות. זו אולי הזדמנות להגיד תודה לסטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, גם על זה שנולד. תודה, סטיב, אתה גאון".

- אפרים, האם ידועה לנו סיבת התקלה?

"כן, רפי, אני רק מבקש לתקן אותך: זו אינה תקלה, זה מחדל. ככה לא פותחים שנה, ככה לא פותחים שנה!"

- בוא נרגע, אפרים, כולה שעון מעורר. תישאר איתנו על הקו, אפרים. אנחנו מארחים באולפן את הפרשן הבכיר לענייני טכנולוגיה, נתן אפדייט. נתן, אולי תוכל לשפוך מעט אור על מה שקרה.

"שלום רפי. תזכורת קטנה: גם במעבר לשעון החורף, אי-שם בנובמבר 2010, לא עבדה אפליקציית השעון, ומאות אלפי משתמשים, אולי אפילו מיליונים, לא התעוררו בבוקר".

- מה אתה אומר בעצם, נתן, שאפל מזלזלת בלקוחות שלה?

"חלילה וחס, רפי. אפל זו החברה הכי טובה אי-פעם, כל מוצר שלה הוא גאונות צרופה. הממשק - שירה; מסך המגע - פלא עולם ממש; כל מה שג'ובס נוגע בו הופך לזהב".

- חוץ מהשעון המעורר.

"הבט, רפי, אי-אפשר לומר שבגלל שיש דברים שלא עובדים ב-iPhone הוא לא המכשיר הכי נהדר שיוצר בהיסטוריה האנושית. ובכלל, סטיב ג'ובס הוא...".

- אני קוטע אותך, נתן, ומחזיר את השידור לאפרים.

"כן, תודה, רפי, ובוקר טוב גם לך, נתן. ובכן, השעה 7:55, ובני-הזוג התעוררו בבהלה. בוא נדבר עם ר'. שלום לך, ר'. איך את מרגישה בבוקר הקשה הזה?"

"שלום. אני בהלם, אני המומה, שום דבר לא הכין אותי לעוד שעה של שינה".

- מה הלאה, ר', איך את ומשפחתך תצליחו להתגבר על המכה?

"חשבתי לעשות קפה".

- אני מקווה בשבילך, ר', שאפל לא ייצרה את הקומקום החשמלי שלך. ועכשיו לפרסומות.