אדלסון השקיע מיליארד ד' בלאס וגאס סנדס - והרוויח פי 7

שלדון אדלסון השקיע לפני כשנתיים מיליארד דולר במניות לאס וגאס סנדס, חברת ההימורים שבשליטתו, לאחר שהתרסקו במשבר האשראי ■ מאז השלימה מניית החברה עלייה של 675%

"לא הבנתי למה המניה יורדת, הרי שום דבר בחברה שלנו לא השתנה", אמר לפני יותר משנה שלדון אדלסון, מהיהודים העשירים בעולם ובעל השליטה בלאס וגאס סנדס, בראיון ל"פייננשל טיימס". הדברים נאמרו לאחר זינוק חד במניית לאס וגאס סנדס מרמות השפל שאליהן נפלה בעקבות משבר האשראי. היום, אדלסון כבר באמת לא צריך לשאול את עצמו למה מניית לאס וגאס יורדת, הוא יכול לרוות נחת מהרמות הנוכחיות שלה ולצחוק כל הדרך אל הבנק.

כדי לסבר את האוזן, הנה המספרים: לאס וגאס סנדס, שהונפקה בשוק ההון האמריקני לפני שש שנים, נסחרת כרגע לפי מחיר של 45.95 דולר, המשקף שווי חברה בסך 31 מיליארד דולר, תשואה של 208% בשנתיים האחרונות ותשואה של 3,136% (!) על מחיר השפל במשבר האשראי.

לאדלסון, בעל השליטה בחינמון "ישראל היום", יש סיבה נוספת להיות מרוצה, מלבד ההתאוששות המדהימה של המניה והאמון שציבור המשקיעים חזר לתת בה. אדלסון, המכהן כיו"ר וכמנכ"ל לאס וגאס סנדס, הזרים לפני כשנתיים מיליארד דולר לחברה, וכך סייע לענקית ההימורים לשרת חלק מחובותיה. ההזרמה בחלקה נעשתה במסגרת הנפקת מניות משנית, שבוצעה לפי מחירי שפל, וכעת, שנתיים אחרי, אדלסון רושם לזכותו רווחי עתק מעוררי קנאה.

כך זה קרה: אדלסון (76) השקיע מיליארד דולר בהון החברה - 525 מיליון דולר במסגרת הנפקת אקוויטי ו-475 מיליון דולר במסגרת המרת חוב לאקוויטי. במסגרת הנפקת האקוויטי, רכש אדלסון 87.5 מיליון אופציות הניתנות להמרה למניות רגילות לפי מחיר מימוש של 6 דולרים. לאס וגאס סנדס, כאמור, נסחרת כרגע לפי מחיר של 45.95 דולר, ולכן הרווח "על הנייר" של אדלסון מהנפקה זו עומד על סכום עתק של 3.5 מיליארד דולר.

זה לא הכול. אדלסון המיר אג"ח שהנפיקה לו החברה - בשווי של 475 מיליון דולר - למניות רגילות, ומחיר ההמרה של האג"ח למניה נקבע על 5.5 דולרים. לפיכך, הרווח "על הנייר" של אדלסון מהמרת החוב דומה לרווח מהנפקת האקוויטי - 3.5 מיליארד דולר.

במילים אחרות, אדלסון הימר נכון, ובתוך שנתיים הרוויח סכום עתק של 7 מיליארד דולר - סכום כזה לא בא בקלות גם לא למיליארדר בסדר גודל שלו. אדלסון ואשתו מרים מחזיקים ב-52% מהון החברה - החזקה בשווי 16 מיליארד דולר.

מקאו מניבה רווחים

לא בכל יום מיליארדר כאדלסון מזרים מיליארד דולר לחברה שבבעלותו, וייתכן שהאמונה העיוורת שלו בחברה שבנה תרמה להתאוששות המניה, נוסף על התיקון האגרסיבי שחל בשוקי ההון.

כך או אחרת, הגאות במניה נזקפת גם לזכות התוצאות הכספיות של לאס וגאס סנדס. החברה, שחיה ובועטת כבר 22 שנה, מפעילה את אתר הנופש ונציאן קזינו ואת מרכז הכנסים של סנדס בלאס וגאס, אך היהלום שבכתר הוא אתר הנופש ונציאן מקאו, שנפתח לפני כ-3 שנים במקאו, בירת ההימורים של אסיה.

תוצאות החברה לרבעון השלישי של 2010 מצביעות על כך שהכנסות לאס וגאס סנדס בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמדו על 4.8 מיליארד דולר - גידול שנתי של 48% לעומת התקופה המקבילה ב-2009. הרווח התפעולי עמד על 691.9 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 72.7 מיליון דולר, ואילו בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 134.4 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 426.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2009.

השיפור הניכר בתוצאות החברה הוא בעיקרו פועל יוצא של פעילות החברה באסיה. מבט בהתפלגות ההכנסות לפי מיקום, מעלה כי 64% מהן נבעו מפעילות אתר הנופש במקאו, ורק 23% היו מפעילות אתרי החברה בארה"ב. יותר מכך, הרווח של החברה בנטרול הכנסות/הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות (EBITDA), עמד בתשעת החודשים הראשונים של 2010 על 1.5 מיליארד דולר לעומת 780 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2009, והפעילות במקאו הניבה יותר ממחצית הרווח הזה - 884.6 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד באותה תקופה על 1.2 מיליארד דולר, לעומת 532.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2009.

ובכל זאת, לאס וגאס סנדס היא עדיין חברה שהמאזן שלה ממונף. יש לה חוב פיננסי בסך 10 מיליארד דולר בקירוב (כולל חלויות שוטפות), והוא שווה ערך לכמעט מחצית מסך המאזן.

לאס וגאס
 לאס וגאס