החלטה אומללה? ליצמן התחייב לממן לחודש את ביקור חולים

האולטימטום פקע: במהלך חודש זה התחייבו העובדים להמשיך לעבוד כרגיל ■ יש להדגיש כי החלטה זו התקבלה שלא על דעת הנהלת עמותת ביקור חולים ורופאי בית החולים

ביום חמישי שלחו עובדי ביקור חולים אולטימטום לראש הממשלה כי אם לא ימצא פתרון לבעיית בית החולים, החל משעה 24:00 היום (א') הם לא יהיו אחראים לחולים - קרי הם לא ימשיכו לעבוד ללא משכורת, וזאת אחרי שהלוו ממשכורתם לבית החולים הלוואה בגובה ממוצע של 30%.

בשעה 20:00 היום היתה אמורה להיערך פגישה אצל מנכ"ל משרד הבריאות בנוכחות נציגי משרד האוצר, הסתדרות העובדים, הסתדרות הרופאים והנהלת בית החולים.

סגן השר ליצמן החליט כי הוא מעוניין להיות בפגישה והיא הוקדמה לשעה 17:00. ההודעה על הקדמת הפגישה הגיעה זמן לא רב לפני תחילתה ועל כן הנהלת בית החולים לא יכלה להגיע.

בפגישה נכחו בסופו של דבר: סגן השר ליצמן, דני בן שטרית ועו"ד אבי ניסים קורן (נציגי ההסתדרות), משה שלם - נציג משרד האוצר, רוני גמזו ורני עמרם - יו"ר ועד עובדי ביקור חולים. בלטו בהעדרם הנהלת עמותת ביקור חולים ונציגי הרופאים והסתדרות הרופאים.

בפגישה התחייב ליצמן להעביר כסף לבית החולים למימון תפעולו, לרבות משכורות העובדים, למשך החודש הקרוב. במהלך חודש זה התחייבו העובדים להמשיך לעבוד כרגיל. משרדי הבריאות והאוצר התחייבו לפעול למציאת מתווה שיביא פתרון לביקור חולים ויתן מענה לכלל העובדים. זאת לאחר שבועדת הכספים בכנסת טען נציג האוצר כי בעיותיהם של העובדים הם נושא משני.

יש להדגיש כי החלטה זו התקבלה שלא על דעת הנהלת עמותת ביקור חולים ורופאי בית החולים.

"מוזר הדבר שלפגישה חשובה שעסקה בעתידו של 'ביקור חולים' לא הוזמנו לא הנהלת בית החולים ולא נציגי הרופאים. אם פקידים כלשהם במשרדי הבריאות והאוצר חושבים שהם מסוגלים לפתור את המשבר שאליו נקלע בית החולים ללא שיתופם של כל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים- ובמיוחד אלו שאחראיים על ניהול המוסד ועל הטיפול הרפואי שמוענק בו, הם עלולים למצוא את עצמם מופתעים" אמר ד"ר אפי הלפרין - יו"ר ועד הרופאים.

"מדובר למעשה במשיכת זמן ודחיית הצורך בפתרון אמיתי" נמסר מהנהלת עמותת ביקור חולים.

לגבי הפתרון שהוסכם בפגישה היום בין נציגי האוצר והבריאות לנציגי העובדים, הגיבה הנהלת ביקור חולים: "ראש אגף התקציבים הגיב בעבר כי אינו מוכן להעביר כסף. סגן שר הבריאות טען בעבר שאין לו כס. מהיכן פתאום ישיגו סכום של יותר מ-4 מיליון שקל?"

"לו היינו משותפים בפגישה בוודאי שלא היינו מסכימים להחלטה אומללה זו. מדובר בסחבת שבמהלכה מקווים באוצר שהעובדים יקריבו את חלק מחבריהם תמורת מציאת דרך לפירוק בית החולים. ברור לכל בר דעת כי אין יכולת לשאר בתי החולים בירושלים לקלוט יותר מ-200 עובדים נוספים. משמעות הדבר יהיה השלכה של למעלה מ-400 עובדים למעגל האבטלה. משרד האוצר כבר הביע בעבר את דעתו כי בעיית העובדים היא נושא שולי. לא מובן לנו מדוע העובדים ונציגות ההסתדרות הסכימו לכך".