1,320 מבחן קצר לת"א

מהלך מתחת לרמה זו יכול להוות סימן לחולשה שרלבנטי לפחות לשחקני הטווח הקצר

ביום ראשון ציינתי את גבולות המסחר של ת"א- 25 : 1,350 ו-1,300 ואכן המדד התנדנד בינהם.

נראה שלטווח הקצר התגבשה עוד רמת תמיכה-מבחן חשובה: 1,320. מהלך מתחת לרמה הזו יכול להוות סימן לחולשה שרלבנטי לפחות לשחקני הטווח הקצר. מהלך מתחת ל-1,310 יחשב סימן דובי שני.

מכיוון שניכרים סימני חולשה על האינדיקטורים הטכניים ולאור קיומה של ההתנגדות ב-1,350 נראה שיכולה להיות משמעות רבה לפריצה כלפי מטה של הרמות הנ"ל כסימן/טריגר לתחילתו של תיקון.

אסכם ואומר כך: תל אביב 25 מעל 1,320 - מגמת העליה תקפה. מתחת ל-1,320: תקפה תחת אזהרה, מתחת ל-1,310: סיכוי להיפוך מגמה לטווח הקצר - בינוני. זמן לפוזיציות שקולות כל עוד המדד לא עולה מעל 1350.

ינואר פתח בימין

בהתאם לתרחיש הטכני-סטטיסטי, המסחר בוול סטריט בחודש ינואר נפתח ברגל ימין. ה-S&P 500 המשיך לתפוס מרחק חיובי מרמת "קו המשווה" שב-1,226 ולפיכך התמקם טוב במסלול של מגמת עליה ארוכת טווח. הנחת המוצא היא שלא נראה אותו מתחת ל-1,226 בעתיד הנראה לעין. אזור ה-1,305 משמש כיעד לעליה ממנו יכול להתפתח תיקון למטה. תמיכה לטווח הקצר שוכנת בין 1,257 ל-1,262. מהלך מתחת לאזור הזה יחשב סימן מדאיג ופקודת ההגנה על תיק קניון המניות מתעדכנת אל מתחת ל-1,257.

אחד הסקטורים המתעוררים בוול סטריט הוא סקטור הפיננסים. לפני זמן מה הבאתי כאן את דבריו האופטימיים של סרגי וסצ'ונוק מאופנהיימר ביחס לסקטור והבעתי סקפטיות ביחס לפוטנציאל ולדמיון.

אני שמח לפרגן ולאמר שסרגי צדק והיום גם הגרף של ה-XLF , ה-ETF שמייצגת את מניות הפיננסים הכלולות במדד ה-S&P500, משדר עוצמה. עם סרגי אני מרשה לעצמי להתווכח לפעמים אבל לא עם הגרף ולכן הגדלתי חשיפה למניות הסקטור בתיק קניון המניות (פרטים בטור הקרוב שיתפרסם ביום רביעי).

אחת החברות שקניתי היא HIG (לא להתבלבל עם AIG), חברת ביטוח שמה שעניין אותי לגביה הוא בעיקר הגרף (יש גם המלצה כלכלית). היא שייכת לאותה קבוצה של מניות מדשדשות עם פוטנציאל פריצה ונראה על פי מדדי העוצמה שהפריצה מתבשלת כשהמשמעות היא פוטנציאל למהלך עליה חזק.