ביזיון ישראלי: עומס כבד בכביש מס' 1 בשל פתיחת הנתיב המהיר; רק 900 נהגים השתמשו הבוקר בנתיב

(עדכון) - גלי צה"ל: פקק ביציאה מהנתיב המהיר במחלף קיבוץ גלויות ■ הסיבה: נתיב ציבורי "סופח" לנתיב האגרה ■ רשת ב': רק 900 כלי רכב נסעו הבוקר בנתיב המהיר, בעוד שהקיבולת שלו עומדת על 1,500 כלי רכב בשעה ■ נוסעת בנתיב המהיר: "היה פנוי לגמרי"

עומס תנועה כבד נרשם הבוקר (א') בכביש מס' 1 - דווקא ביום בו נפתח הנתיב המהיר שאמור לאפשר נסיעה מהירה ונטולת פקקים מנתב"ג עד למבוא איילון. כך דווח בגלי צה"ל. העומס הכבד מורגש ממחלף בן גוריון עד מחלף קיבוץ גלויות.

הסיבה הינה צמצום הנתיבים הרגילים מ-3 ל-2 בחיבור הנתיב המהיר למחלף קיבוץ גלויות, שכן נתיב אחד הוקצה לטובת נתיב המהיר. גם בנתיבי איילון נרשם עומס תנועה, כמדי יום. אגב, בנתיב המהיר עצמו אכן זורמת התנועה ובגלגלצ מדווחים על נסיעה מבן גוריון לאיילון ב-8 דקות.

ייתכן שהסיבה לכך היא הכמות המועטה של נהגים שהחליטו לשלם עבור הנסיעה בנתיב המהיר. ברשת ב' דווח כי רק 900 כלי רכב נעו הבוקר בנתיב המהיר, בעוד שהוא מסוגל להכיל 1,500 כלי רכב בשעה. רק עשרות בודדות של נהגים החנו את רכבם בחניוני הענק בכניסה לנתיב המהיר והשתמשו באוטובוסים כדי להגיע לת"א.

"הנתיב היה פנוי לגמרי"

הנתיב המהיר נחנך ביום ה' במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו. מדובר בנתיב אגרה, אולם אוטובוסים וכלי רכב המכילים 4 נוסעים ומעלה פטורים מתשלום.

מיכל ואייל ישפה מהיישוב רעות שוחחו הבוקר עם ניב רסקין מגלי צה"ל וסיפרו על חוויותיהם בכביש מספר 1, כאשר אייל לא נסע בנתיב המהיר ונתקע בפקק, ואילו מיכל בחרה בנתיב המהיר.

"יצאתי ב-7:55 מהבית ובשעה 8:40 כבר הגעתי לעבודה", מספרת מיכל. "זה בערך 5 דקות על הנתיב המהיר לעומת שעה וחצי בכביש ביום רגיל. לדעתי זה בגלל שזה היום הראשון ואין הרבה נהגים בנתיב המהיר. שילמתי 6-8 שקלים והנתיב היה פנוי לגמרי. הייתה אולי מכונית אחת בדרך".

לעומתה, אייל לא היה כה בר מזל וסיפר על הפקק בכביש מספר 1: "יצאתי ב-7:00 והגעתי לעבודה ב-8:50. לא נסעתי בנתיב המהיר כי לא נרשמתי מראש. אז התקשרתי למיכל שלפחות היא תירשם".