גרמניה וצרפת: על פורטוגל לקבל סיוע כלכלי בהקדם האפשרי

הכלכלות החזקות באירופה חוששות כי פורטוגל לא תעמוד בחובות שלה ולוחצות עליה לקבל סיוע כלכלי, כך דווח במגזין דר שפיגל ■ האירו רשם היחלשות מול הדולר של כ-3% ב-5 ימים

גרמניה וצרפת, הכלכלות הגדולות באירופה, לוחצות על פורטוגל לקבל סיוע כלכלי על מנת להתמודד עם משבר החוב שלה. כך פורסם בשבועון הגרמני "דר שפיגל" אתמול (שבת).

לפי הדיווח, ממשלות גרמניה וצרפת חוששות שפורטוגל לא תוכל לעמוד בהחזר חובותיה באופן מלא. זאת, לאחר שעלויות האשראי שלה עלו בסוף 2010. תשואת האג"ח ל-10 שנים של פורטוגל עומדת על 7.1%.

בנוסף, ממשלות גרמניה וצרפת מעוניינות שמדינות הפריפריה עמוסות החובות באירופה יצהירו כי הן מחויבות לעשות כל שצריך כדי להגן על גוש האירו והמטבע שלו, כולל ניצול מלא של קרן הסיוע בסך של כטריליון דולר - ואף יותר מכך. במילים אחרות, גרמניה וצרפת לא פוסלות אפשרות של הגדלת קרן הסיוע האירופית.

נזכיר, כי פורטוגל היא אחת ממדינות ה-PIIGS (פורטוגל, איטליה, אירלנד, יוון וספרד) שמסומנת על ידי כלכלנים בתור המדינה הבאה שתזדקק לסיוע, אחרי יוון ואירלנד.

האירו בחמשת הימים האחרונים רשם ירידה מעמעותית מול הדולר של כ-3%, בעוד בתקופה של 30 ימים ירד ב-2.677%. הבוקר (א') רושם האירו ירידה של 0.54% ונסחר בשווי של 1.293 דולר לאירו.