4,000 פלסטינים מיהודה ושומרון יורשו מיידית לעבוד בבניין

הקבינט הכלכלי אישר את הצעת שר התמ"ת בן-אליעזר להתמודדות עם מחירי הדיור ■ בן-אליעזר: "המהלך יביא להגדלת היצע הדירות, וכתוצאה מכך צפויה ירידה במחירי הדירות"

הקבינט הכלכלי אישר את הצעתו של שר התמ"ת, בן אליעזר להתמודדות עם מחירי הדיור: 4,000 עובדים פלסטינים מיהודה ושומרון יורשו לעבוד בבניין באופן מיידי. בנוסף, ניתן אישור ל-1,250 עובדים נוספים בענפים לפי שיקול דעת רה"מ. להחלטה יש תוקף של החלטת ממשלה.

בן אליעזר בירך על המהלך שיביא לתעסוקת ישראלים בענף הבנייה: "מעבר לסיוע לענף הבניין, המהלך מהווה צעד אמון חשוב בינינו לבין הרשות הפלסטינית". לדברי בן אליעזר, ההצעה תאפשר מתן מענה מיידי למחסור עובדים חמור בעבודות הרטובות בענף הבניין, מה שיביא ליצירת תעסוקה לכ-10,000 עובדים ישראלים במקצועות אחרים בענף.

"המהלך יביא להגדלת היצע הדירות וכתוצאה מכך צפויה ירידה במחירי הדירות. עובדים פלסטינים, בניגוד לעובדים זרים, חוזרים לביתם בכל יום, ולכן עדיפים משמעותית מבחינתנו. במקביל לכך, משרדי מנסה להוציא כמה שיותר ישראלים להכשרות מקצועיות בתחום הבניין", אמר שר התמ"ת.

בן אליעזר מממש בכך את החלטות הממשלה שקבעו כי על שר התעשייה המסחר והתעסוקה ועל שר הביטחון לפעול להסדרת ההקצאה של 5,000 היתרים נוספים להעסקת עובדים פלסטינים מאזור יהודה ושומרון. עד כה מומשו רק 1,000 היתרים מתוך ההקצאה הנ"ל.