מריל לינץ' מעדכן המלצות לשוק התוכנה: "נייטרלי" על צ'ק פוינט

ההמלצה ירדה לאחר שהחברה צמצמה את הפער מול חברות מקבוצת ההתייחסות שלה ■ מחיר היעד למניה הועלה מ-47 דולר ל-48.5 דולר - 8% מעל מחיר השוק

אחרי עלייה של 32.5% במניית צ'ק פוינט בשנת 2010, בבנק ההשקעות מריל לינץ' (בנק אוף אמריקה) ממליצים לקחת "הפסקה קצרה". מריל לינץ' מוריד את המלצתו לצ'ק פוינט מ"קנייה" ל"נייטרלי", ובמקביל מעלה מעט את מחיר היעד למניה, מ-47 דולר ל-48.5 דולר. המחיר החדש גבוה ב-8% ממחיר השוק. שווי השוק הנוכחי של צ'ק פוינט בנאסד"ק עומד על 9.3 מיליארד דולר.

צ'ק פוינט, שבניהולו של גיל שויד, מספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע. האנליסטים קאש רנגן, מיטש דרוב וג'יימין סוני כותבים שמנייתה הציגה תשואות יפות בשנים האחרונות, והם רואים ערך רב בהיצע של החברה בתחום ה-Appliance (התקני התוכנה) ובארכיטקטורת ה-Blade שלה. למרות זאת הם לא מאמינים שברמות הנוכחיות יש מקום לאפסייד נוסף בצ'ק פוינט, בעיקר לאחר שהחברה צמצמה את הפער מול חברות אחרות בקבוצת ההתייחסות שלה.

במריל לינץ' מצפים מצ'ק פוינט להמשיך לבצע את הרכישה העצמית של המניות שלה (Buy Back) ברמה הנוכחית, כ-50 מיליון דולר ברבעון, וזאת על רקע שיקולי מס. במקביל הם מעריכים, שהחברה תשתמש במזומנים שבקופתה לביצוע רכישות קטנות נוספות.

בשנת 2010 ביצעה צ'ק פוינט שתי רכישות קטנות, של FaceTime ושל Liquid Machines ובשני המקרים היקף הרכישה לא פורסם. להערכת רנגן, דרוב וסוני, המגמה של הוספת טכנולוגיות חדשות לפורטפוליו של צ'ק פוינט באמצעות רכישות מסוג זה תימשך גם בשנת 2011. הם גם סבורים שתמהיל העסקים של החברה יוביל לצמיחה של 10%-12% ב-2011.

"מלחמת רכישות"

צ'ק פוינט תפרסם את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הרביעי ושנת 2010 כולה ב-31 בינואר. קונצנזוס האנליסטים הוא להכנסות רבעוניות של 306.2 מיליון דולר ורווח נקי של 69 סנט למניה, שהם כ-146 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP.

הורדת ההמלצה למניית צ'ק פוינט היא חלק מסקירה מקיפה יותר של מריל לינץ' על שוק התוכנה, והכיוונים שאליו הוא הולך בשנה הקרובה. הם סוקרים מספר מגמות בשוק, ובהן "מלחמת רכישות", שבה אורקל היא המנצחת הגדולה, והחברות רד האט ו-salesforce.com הן מועמדות אטרקטיביות לרכישה.

מגמה אחרת היא התרחבות תחום מחשוב הענן לשוק של 113 מיליארד דולר. האנליסטים מעדכנים המלצות לחברות נוספות מהתחום, כשהם מעלים המלצה ל-Adobe ו-Taleo מ"נייטרלי" ל"קנייה", ומורידים את ההמלצה לסימנטק מ"נייטרלי" ל"תשואת חסר".