ארה"ב: מזכיר המדינה לשעבר תומך בשחרור ג'ונתן פולארד

ג'ורג' שולץ שיגר מכתב לנשיא ארה"ב ברק אובמה, בו הוא קורא לשחרר את פולארד: "שילם מחיר עצום על הריגול שלו למען ישראל"

תומך חדש למאבק לשחרורו של הישראלי המואשם בריגול לטובת ישראל, ג'ונתן פולארד. ג'ורג' שולץ, מזכיר המדינה לשעבר מתקופת כהונתו של רייגן כנשיא ארה"ב, תומך בשחרורו של פולארד.

במכתב ששיגר שולץ לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, נכתב: "אני כותב על מנת להצטרף לרבים אחרים שפנו אליך בבקשה לשקול את העובדה שג'ונתן פולארד שילם מחיר עצום על הריגול שלו למען ישראל וקבעו כי יש לשחרורו מהכלא.

"התרשמתי כי האנשים המכירים באופן המדויק ביותר את המידע המסווג שהעביר פולארד לישראל - ראש ה-CIA לשעבר, ג'יימס ווסלי, ויו"ר ועדת המודיעין של הסנאט לשעבר, דניס דקונסיני - תומכים בשחרורו".

כאמור, שולץ כיהן בממשלתו של הנשיא רייגן. שולץ הוא הגורם היחיד שטיפל בנושא ונותר בחיים. בנוסף, התובע הכללי לשעבר, מייקל מוקאסי, אמר לאחרונה כי במהלך כהונתו של רייגן נדונו למאסר עולם רק רוצחים וטרוריסטים. "העבירה של פולארד אינה מתקרבת בחומרתה לאף אחד מהם", דברי מוקאסי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח לפני כשבוע מכתב רשמי לנשיא ארה"ב, בו ביקש לחון את פולארד. "בשם העם בישראל אני פונה אליך בבקשת חנינה ליהונתן פולארד. כפי שאתה יודע, אדוני הנשיא, העלתי את שחרורו של יהונתן פולארד במגעים עם ממשלך ועם ממשלים קודמים. לאור העובדה שיהונתן נמצא בכלא כבר 25 שנה, אני סבור כי בקשת חנינה חדשה היא ראויה בהחלט. למיטב הבנתנו, יהונתן ריצה עונש מאסר כבד הרבה יותר מכל מי שנדון על פעולות דומות", כתב נתניהו.

בתגובה, התובע במשפטו של פולארד, ג'וזף די-ג'נו, אמר בראיון ל"וושינגטון טיימס" כי "העובדה שהמדינה שבעבורה ריגל (פולארד) מבקשת לחון אותו אינה רק חסרת תקדים; היא בדיחה".

נזכיר כי פולארד נדון בארה"ב למאסר עולם במארס 1987, לאחר שהורשע בריגול למען ישראל. הוא נעצר מחוץ לבניין שגרירות ישראל בוושינגטון ב-21 בנובמבר 1985, לאחר שגורמים בשגרירות הורו לו ולאשתו אז, אן, לעזוב את המתחם. הם ניסו לקבל מקלט בשגרירות.