רגע לפני פרישה? עופר עיני ממנה מקורבת למנכ"לית עמל

‎‎אחרי 12 שנה של עבודה צמודה לעופר עיני כיו"ר המטה, עו"ד רוית דום תתמנה למנכ"לית רשת החינוך שבבעלות ארגון ההסתדרות

‎‎אחרי 12 שנה של עבודה צמודה לעופר עיני כיו"ר המטה, עו"ד רוית דום עוזבת את תפקידה בהסתדרות אבל לא מתרחקת מדי: היא תשמש מנכ"לית רשת החינוך "עמל", שבבעלות ארגון ההסתדרות. דום נחשבת לאדם הקרוב ביותר לעיני, ועזיבתה היתה צפויה דווקא על רקע היחסים ההדוקים בין השניים ורצונה להתפתח לכיוונים נוספים. דום תחליף את שמעון כהן, שפורש מניהול הרשת אחרי שלוש שנים.

דום נחשבת לדומיננטית מאוד בארגון, והתכונה הזו עוררה מתחים בקרב בכירים אחרים בארגון, שחלקם כבר עזבו. יצוין, כי עפ"י הערכות עיני צפוי לפרוש במהלך השנה הקרובה מהארגון, ולא מן הנמנע כי הוא ביקש להבטיח לאשת אמונו תפקיד נחשב לשנים הקרובות. עיני, מצדו, הבהיר כי טרם קיבל החלטה בעניין הפרישה.

דום (38) החלה את דרכה בהסתדרות לפני כ-11 שנים כעוזרת ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה. במסגרת התפקיד ליוותה את הארגון במו"מ על הסכמים קיבוציים והסכמי שכר בשירות המדינה. עם תחילת כהונתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, קודמה עו"ד דום לתפקיד ראש מטה יו"ר ההסתדרות, התפקיד הנוכחי שלה. במסגרת תפקידה כראש המטה עסקה דום בניהול המערכת הפנים ארגונית. דום נטלה חלק מרכזי בתהליכי התייעלות בתחום מחשוב הארגון והתאמתו לטכנולוגיה של העידן המודרני, הכשרת עובדים ושיפור המבנה הארגוני. כמו-כן עסקה בהתוויית המדיניות הכלכלית של הארגון.

דום היתה שותפה למהלכים המשמעותיים של ההסתדרות, כמו עסקת החבילה ב-2009, עסקה ביישוב סכסוכים בין הנהלות לקבוצות עובדים במגזר הפרטי וסייעה בפתרון בעיות של איגודים מקצועיים וועדי עובדים בהסתדרות. לאחרונה הובילה דום את ההתאגדות של העוזרים הפרלמנטריים בכנסת.

באוגוסט אשתקד נחשף ב"גלובס" על ניגוד עניינים לכאורה, לאחר שדום מונתה לדירקטורית חיצונית בפאלאס תעשיות מקבוצת ברונפמן-פישר, בזמן שעובדי החברה התארגנו בהסתדרות.

עו"ד דום אמרה היום: "שירתתי את העובדים במסגרת ההסתדרות במשך 11 שנים והגיע הזמן להיכנס לאתגר ניהולי חדש. אני שמחה מאוד על האמון שניתן בי להמשיך ולהצעיד את רשת 'עמל' קדימה. ארתום את כל מרצי וכישורי ואעבוד קשה כדי לעמוד במשימה".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר: "עו"ד רוית דום הייתה שותפה מרכזית למהפכה שחלה בהסתדרות בשנים האחרונות. אני סמוך ובטוח שאת רוח ההצלחה, המצוינות והמחויבות היא תביא איתה גם לרשת עמל".

דום צפויה להיכנס לתפקידה בתחילת חודש פברואר לאחר שהמינוי יאושר בדריקטוריון "עמל". ברשת לומדים כיום כ-40 אלף תלמידים מכל שכבות האוכלוסייה, והיא מעסיקה אלפי מורים ועובדי מינהל. הרשת כוללת 128 מוסדות חינוך בפריסה ארצית, לרבות במגזר הבדואי, הערבי, הדרוזי והנוצרי. הרשת כוללת בתי ספר תיכוניים רב תחומיים, חטיבות ביניים ומכללות, שבהם ניתן חינוך מקיף, עיוני, מדעי, טכנולוגי ומקצועי.‏‎‎‏