בג"ץ: הרכב השופטים בדין המשמעתי נגד עו"ד עזריאלנט לא ייפסל

‏נגד עו"ד אברהם עזריאלנט הוגשה לבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין קובלנה, בטענה כי פירסם בשם חברת עורכי הדין שלו מודעות פרסומת המהוות הפרה של כללי האתיקה

‎‎הרכב השופטים בבית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין, הדן בקובלנה המשמעתית נגד עו"ד אברהם עזריאלנט, לא ייפסל - כך קבע לפני ימים אחדים בג"ץ, שהחליט לדחות על הסף את עתירתו של עזריאלנט לפסילת ההרכב.

השופטים אשר גרוניס, עדנה ארבל וניל הנדל החליטו שלא להתערב בהחלטת הרכב השופטים בבית הדין המשמעתי שלא לפסול את עצמו, על-פי בקשת עזריאלנט, בטענות שונות של ניגוד עניינים.

‏נגד עזריאלנט הוגשה לבית הדין המשמעתי קובלנה, בטענה כי פירסם בשם חברת עורכי הדין שלו מודעות פרסומת המהוות הפרה של כללי האתיקה.

עזריאלנט טען כי אין להשיב לאשמה, מאחר שהמודעות פורסמו על-ידי החברה שבבעלותו, ואילו הכללים חלים לטענתו רק על עורכי דין, אלא שבית הדין דחה את הטענה.

בהמשך דחו הדיינים גם את בקשתו של עזריאלנט שההליך המשמעתי בעניינו יתקיים בדלתיים סגורות, וקבעו כי עיקרון הפומביות הכללי יתקיים גם בנוגע אליו.

בדיון שהתקיים בפני הרכב בית הדין, עורכי הדין מרדכי שלו, איה שריק וישראל קליין, לפני כחודשיים, דרש עזריאלנט מהשופטים לפסול את עצמם בטענות של ניגוד עניינים.

לאחר שהדיינים דחו את הטענה, עתר עזריאלנט לבג"ץ בדרישה שהרכב השופטים ייפסל, וכן בדרישה שהלשכה תקבע כללים לפרסום של חברות עורכי דין, להבדיל מכללים החלים על עורכי הדין עצמם. יצוין כי עניינו המשמעתי של עזריאלנט קבוע לסיכומים בפני בית הדין.

‏"מובן כי החלטת הפסלות תוכל לעמוד לביקורת בפני בית הדין המשמעתי הארצי, משיינתן פסק דין בערכאה הראשונה, והיה ויוגש ערעור על פסק הדין", כתבו שופטי בג"ץ בפסק דינם, "נשאלת השאלה האם קיימת הצדקה לכך שבג"ץ יתערב בהחלטת הפסלות. לדעתנו, התשובה על כך היא בשלילה. המקרה שבפנינו אינו נמנה עם המקרים החריגים בהם יתערב בית משפט זה בהחלטות בתי הדין המשמעתיים של לשכת עורכי הדין". ‏‎‎‏(בג"ץ 9580/10).