ביגבנד מפטרת 9% מעובדיה; תעמוד בתחזיות לרבעון רביעי

החברה מסרבת להיפטר מהתואר "מאכזבת סדרתית": סבב הפיטורים הנוכחי, שכולל יותר מ-40 עובדים, הוא השני בשנה האחרונה

ביגבנד , אחת החברות הישראליות שהונפקו בשוק ההון האמריקני מספר חודשים לפני פרוץ משבר האשראי, מסרבת להיפטר מהתואר "מאכזבת סדרתית". מספר אזהרות הרווח/הכנסות וההודעות על פיטורים שהחברה פרסמה במהלך שנותיה כציבורית, כבר הוכיחו כי החברה הונפקה טרם זמנה. אמש סיפקה ביגבנד המחשה נוספת לכך.

החברה, המפתחת נתבי תקשורת לשירותי מולטימדיה, הודיעה כי תפטר 9% מעובדיה, במטרה להמשיך לצמצם את הוצאותיה. פיטורים אלו - יחד עם איחוד של מספר מטות של החברה - יצרו חיסכון שנתי של 8 מיליון דולר. בעקבות מהלכים אלו תרשום ביגבנד ברבעון הראשון של השנה הוצאה חד-פעמית בשווי של 2 מיליון דולר.

עוד ציינה ביגבנד בהודעתה, כי תסיים את הרבעון הרביעי של 2010 עם הכנסות של 26 מיליון דולר - בהתאם לתחזיותיה המוקדמות, שדיברו על טווח הכנסות של 25-28 מיליון דולר. בשורה התחתונה תרשום החברה הפסד נקי של 9 סנט למניה על בסיס GAAP (הפסד של 5 סנט למניה על בסיס Non GAAP). במונחים אבסולוטיים מדובר בהפסד נקי של 3.4 מיליון דולר. ביגבנד תפרסם את תוצאותיה המלאות לרבעון הרביעי ב-1 בפברואר.

המניה כבר ברצפה

תחזית ההכנסות משקפת ירידה שנתית של 20% לעומת הכנסות החברה בשנת 2009 - שנה שבה חלה דווקא התאוששות כלכלית.הודעת ביגבנד, שפורסמה אמש לאחר סגירת המסחר בארה"ב, לא דרדרה את המניה מטה, והדבר לא מפתיע: ראשית, החברה תעמוד בתחזיותיה הרבעוניות (אך לא תעקוף אותן, בשורה שלילית כשלעצמה). שנית, נראה שמחיר המניה כבר נחת לרצפה מבחינת המשקיעים. ביגבנד נסחרת כרגע לפי מחיר של 2.8 דולר, המשקף שווי חברה של 194 מיליון דולר.

לחברה יש נכסים נזילים בשווי של 152.3 מיליון דולר, כך ששוק ההון מתמחר את פעילותה בעשרות מיליוני דולרים בלבד. מניית ביגבנד רשמה במהלך השנה האחרונה תשואה שלילית של 16.2%.

ובחזרה לפיטורי העובדים: אין זו הפעם הראשונה שביגבנד מצמצמת את מצבת כוח האדם כדי להקטין את הוצאותיה בשנה האחרונה. במאי הודיעה החברה על סבב פיטורים, אך לא ציינה אז את היקפו. נכון לסוף מאי אשתקד העסיקה החברה 476 עובדים, ולכן מספר המפוטרים בסבב הנוכחי נע סביב 42 איש. בארץ מעסיקה החברה בסביבות 170 איש.