ונצואלה מובילה רזרבות הנפט בעולם: "יספיקו ל-200 שנה"

ממשלת צ'אבס: "ונצואלה עקפה את ערב בסעודית כמדינה בעלת רזרבות הנפט הגדולות בעולם, שהיקפן הגיע ל-297 מיליארד חביות בסוף 2010" ■ גז: תעלה מהמקום ה-8 ל-5

ממשלת צ'אבס: "ונצואלה עקפה את ערב הסעודית כמדינה בעלת רזרבות הנפט הגדולות בעולם, אשר היקפן הגיע ל-297 מיליארד חביות בסוף 2010". שר האנרגיה של ונצואלה, המדינה הדרום אמריקנית המובילה של אירגון אופ"ק, רפאל רמירז אמר ל"רויטרס" כי הרזרבות החדשות אשר הגדילו את סך הרזרבות ב-41% לעומת השנה שעברה, נרשמו בחגורת הנפט העשירה והרחבה שבאיזור נהר האורינוקו. רמירז גם אמר כי עתודות הגז של ונצואלה עלו ב-2010 ב-5% ל-195 TCF.

"יש לנו כעת נפט שמספיק ל-200 שנה" אמר צ'אבס לפרלמנט תוך שהוא דוחה את הטענות בדבר היותו דיקטטור, וטען כי באופן בלתי הוגן מייחסים לו תכונות "דמוניות" והציע לוותר שנה לפני התכנון על הזכויות שניתנו לו לפי דין וזכו לביקורת רבה. עוד אמר צ'אבס לפרלמנט כי ונצואלה מחזיקה במקום השמיני בעולם מבחינת רזרבות הגז המוכחות שלה וכי בקרוב תעלה למקום החמישי בעולם.

ישנן הערכות כי מדינות ובהן גם ונצואלה וערב הסעודית הגזימו בהיקפי הרזרבות עליהן דיווחו בעבר, למרות שהיצרניות הכחישו זאת. חלק מן האנליסטים הצביעו על כך כי הדיווחים על הרזרבות של החברות בארגון אופ"ק לא השתנו במשך שנים, והצביעו על כך שהתגליות החדשות תואמות בדיוק את התפוקה, בעוד שאנליסטים אחרים טוענים כי חוסר השקיפות וחוסר היכולת לאשרר באופן עצמאי - מעלה את הספקות ביחס לנתונים.

על פי דיווחי אופ"ק לשנת 2009 הסתכמו הרזרבות של ארב הסעודית ב-265 מיליארד חביות נפט. היתרון של ערב הסעודית הוא שהנפט שלה הינו בעיקר נפט מסוג Light הקל לשאיבה, בעוד שהנפט המצוי באורינוקו נחשב לכבד ועתיר בחומרים דמויי זפת אשר מחוייב לעבור עיבוד על מנת לשבחו. לפני כשנה פורסם סקר גיאולוגי אמריקני לפיו חגורת האורינוקו כוללת כ-513 מיליארד חביות של נפט גולמי, אך לא ברור מהי הכמות הניתנת לשאיבה.