ניופאן תפסיק למכור טלפונים חכמים של HTC

ל"גלובס" נודע, כי הסכסוך המתמשך בין ניופאן טלקום ועומרי כהן (בנו של עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר לשעבר) מסתיים, ומסתמן כי HTC בדרך לידי כהן ■ תתחיל למכור טלפונים של Dell

הסכסוך המתמשך בין חברת ניופאן טלקום ועומרי כהן (בנו של עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר לשעבר) מסתיים בימים אלו. ל"גלובס" נודע, כי ניופאן טלקום, החברה הבת של ניופאן לתחום הסלולר, מפסיקה את הקשר בינה לבין HTC הטיוואנית והיא תפסיק לשווק את הטלפונים החכמים של החברה בימים או בשבועות הקרובים.

בחודש יוני 2009 הודח כהן מתפקידו כמנכ"ל ניופאן טלקום ובמקומו נכנס לתפקיד אלון לוי. כהן מחזיק כ-25% מהמותג וניופאן מחזיקה את היתר. על-פי הערכות בתעשייה, כהן יקבל בחזרה את בימים אלו את השליטה על HTC והוא ינסה למנף את המותג הזה, שהפך להצלחה בעולם, אולם בישראל, קשה להגיד שהוא שחקן משמעותי. בשלוש השנים האחרונות מכרה HTC בארץ עשרות אלפי טלפונים חכמים בהיקף של 100 מיליון שקל.

בעקבות ביטול הקשר בין HTC לניופאן טלקום, החברה תחל לשווק בארץ את הטלפונים החכמים והטאבלטים של יצרנית המחשבים Dell. ניופאן כבר מוכרת היום את המחשבים שלה לרשתות השיווק ומדובר בעצם בהתפתחות טבעית של הרחבת המותג לעולם הסלולר. התפתחות אותה חברת דל עורכת בחודשים האחרונים גם בעולם, לאחר שהכריזה על מספר דגמים חדשים בתחום המוצרים הסלולריים שלה.

ניופאן צפויה להתחיל למכור את הטלפונים הראשונים של דל באזור הרבעון השני של השנה. הדגם הראשון צפוי להיות מבוסס מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל והשני הוא ווינדוס פון 7 של מיקרוסופט. עד היום מערכת ההפעלה של מיקרוסופט לא זכתה לגיור ואם לא יהיו הפתעות, דל תהיה הראשונה למכור כאן ווינדוס פון עם עברית.

בניופאן אישרו את הפרטים, כהן סרב להגיב.