שיא למדד כחול-לבן: מנופים פיננסיים זינקה ב-25.7%

הזינוק השבועי של מנופים שקול לתשואת המדד כולו בשנה שעברה

‎‎מניות הנדל"ן המרכזיות בבורסה המקומית סיימו את השבוע השני של 2011 במגמה מעורבת, כאשר מדד נדל"ן כחול-לבן עלה ומדד נדל"ן 15 ירד, שניהם בשיעור דומה. העלייה השבועית הקטנה במדד כחול-לבן דחפה אותו לעבר שיא היסטורי חדש.

בלטה במדד כחול-לבן מניית מנופים פיננסים - שזינקה בלא פחות מ-25.7% בשבוע אחד, השקולים לתשואת המדד כולו בשנה שעברה. עם זאת, לזינוק זה יש מעט מאוד קשר עם נדל"ן והרבה לקדחת בגז - בדומה לאופן בו הובילה מנופים את המדד לפני שנה.

ברקע, חשף השבוע "גלובס" כי בעלי הרישיון בקידוח שמן - קבוצת ‏ACC‏ בשליטת חיים ליבוביץ', מנופים פיננסים ובעלי השליטה בה (בנפרד) ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי, מנהלים מגעים ראשונים להנפקת החברה המשותפת תוך גיוס מאות מיליוני שקלים למימון הקידוח. כזכור, מנופים אמורה להשקיע בחברה המשותפת 1.5 מיליון דולר.

השבוע הודיעה אשטרום נכסים כי תרכוש מאלסטום 2.5% מזכיינית הרכבת הקלה בירושלים סיטי-פס, תמורת 3 מיליון שקל. אשטרום נכסים רכשה לא מכבר 17.5% ממניות הזכיינית מהחברה האם שלה, קבוצת אשטרום הפרטית (אותם רכשה האחרונה מפולאר ההשקעות שיצאה מהפרויקט). השבוע תיסחר המניה על רקע הדיווח הבוקר (א') כי מכרה קרקע בת 36 דונם ביבנה תמורת 39.7 מיליון שקל.

בתוך כך נרשמים חילופי גברי בצמרת המדד. את תפקיד מנכ"ל קבוצת עזריאלי , המניה הכבדה במדד, יאייש שלמה רף שעוזב את אלקטרה נדל"ן לאחר 5 שנים (ראו ראיון עמו בעמ' 8-9). מנחם עינן, המנכ"ל המזוהה עם קבוצת עזריאלי, צפוי להישאר בה ו"בבוא היום ודאי יתמנה ליו"ר הדירקטוריון של הקבוצה", העריך הבוקר שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של ‏IBI‏.