שלמה שרף עוזב את אלקטרה נדל"ן עם הון של 90 מ' ש'

מימש אתמול את מלוא החזקותיו בחברה (4.88%) תמורת 36 מיליון שקל ■ בקבוצת עזריאלי יזכה שרף לשכר שנתי של 4 מיליון שקל ואופציות בשווי 9 מיליון

שלמה שרף, המנכ"ל הפורש של אלקטרה נדל"ן, עובר לנהל את קבוצת עזריאלי כאחד השכירים העשירים בישראל. אתמול מכר שרף את מלוא החזקותיו באלקטרה נדל"ן (4.88% מההון) תמורת סכום של כ-36 מיליון שקל.

אלקטרה נדל"ן עצמה רכשה מידי שרף מניות בהיקף של 10 מיליון שקל, ואת מניותיו מכר שרף בעסקאות מחוץ לבורסה. בסך הכול עוזב המנכ"ל הוותיק את קבוצת אלקו, שבה עבד 36 שנים (מהן 20 כמנכ"ל) עם הון מצטבר של כ-90 מיליון שקל.

שרף, בוגר הנדסת מכונות באוניברסיטת בן גוריון, הצטרף לחברת אלקטרה, שבשליטת קבוצת אלקו שבשליטת גרשון זלקינד בשנת 1974, בתפקיד מנהל פרויקטים בתחום מיזוג האוויר. בהמשך כיהן במשך 15 שנה בתפקיד מנכ"ל אלקטרה, ובחמש השנים האחרונות הוא משמש כמנכ"ל זרוע הנדל"ן שפיתח בקבוצה - אלקטרה נדל"ן.

עלות השכר של שרף לשנת 2010 עדיין לא פורסמה, אך היא מוערכת ב-3-4 מיליון שקל. עלות שכרו המצרפית באלקטרה ואלקטרה נדל"ן עומדת בשמונה השנים האחרונות בלבד על כ-35 מיליון שקל - ממוצע של כ-4 מיליון שקל בשנה.

יחליף את עינן

בתפקידו החדש כמנכ"ל קבוצת עזריאלי יחליף שרף, בחודש אפריל, את מנחם עינן (ששימש בתפקיד 18 שנה) ויזכה לשכר בעלות של 4 מיליון שקל בשנה (כולל מענק של מיליון שקל). נוסף לכך יזכה שרף בעזריאלי לתגמול הנגזר מביצועי מניות החברה - אופציות פאנטום בשווי של 9 מיליון שקל.

דירקטוריון קבוצת עזריאלי הודיע אתמול על הרחבת מבנה ההנהלה המנהיגה את הקבוצה. במסגרת זו אישרה החברה את קידומו של המנכ"ל הנוכחי עינן לתפקיד משנה פעיל ליו"ר הקבוצה. בתפקידו יהיה עינן - שזכה ב-2009 לשכר בעלות של 12 מיליון שקל - אחראי על התחומים האסטרטגיים הקשורים בהמשך התפתחותה העסקית של קבוצת עזריאלי ומימוש חזונה ארוך-הטווח.

דנה עזריאלי, סגנית יו"ר קבוצת עזריאלי, מסרה בעקבות הודעת החברה על החלפת המנכ"לים הצפויה: "אני מברכת על כניסתו של שלמה שרף לקבוצת עזריאלי. אין לי ספק כי הוא בעל הניסיון, היכולת והכישרון להיכנס לנעליו של מנחם עינן, ולהמשיך להצעיד את הקבוצה קדימה. לרשותו של שלמה שרף יעמדו כל האמצעים הנדרשים להצלחתו ולהתאקלמותו המהירה. במקביל, נמשיך להיעזר בניסיונו הרב של מנחם עינן גם במהלך השנים הבאות".

דוד עזריאלי, יו"ר הקבוצה, אמר כי "למנחם זכויות רבות בביסוס מיצובה ומיתוגה של קבוצת עזריאלי כמובילה ומשפיעה בישראל ובניווטה בתקופות הסוערות ביותר שאותן ידעו הכלכלה הגלובלית והמשק הישראלי. שרף הפגין לאורך שנות פעילותו באלקטרה יכולות ניהול יוצאות דופן, ובהן זיהוי הזדמנויות עסקיות חדשות ומימושן, והתמודדות מרשימה גם עם תקופות מאתגרות, כל זאת באופן סולידי ויציב ותוך הפגנת מקצוענות ואחריות".