ח"כ חסון דורש לדון במחירי הדלק: "המס זינק בכ-34%"

במכתב ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה, אומר חסון: "למרות מחיר הנפט העולמי, אין הצדקה למחירי הדלק בישראל הפוגעים בעיקר במעמד הביניים ובשכבות החלשות"

חבר הכנסת יואל חסון, יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, פנה במכתב ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה, בבקשה לקיום דיון במחירי הדלק.

חסון כותב במכתב כי "מחירי הדלק בישראל הפכו לבין היקרים בעולם - בכל שקל המשולם בעת התדלוק, מועברים 56 אגורות מס ישירות לקופת המדינה. המס על הדלק - "הבלו" - הינו מס עקיף, אשר נקבע בשקלים ולא באחוזים. בעבר היה נהוג לעדכן את המס על הדלק אחת לשלושה חודשים, בהתאם לשינויים במדד המחירים לצרכן. אולם, בתקופת הממשלה הנוכחית עלה המס על הדלק באופן חד, והביא לייקור משמעותי של מחיר הדלק...".

בהמשך מפרט חסון את העליות האחרונות במחירי הדלקים: "מחיר ליטר דלק 95 אוקטן עומד ביום 1.1.11 על סך של 7.14 שקל, לעומת 4.75 שקל ביום 1.1.09. מדובר בעלייה של למעלה מ-50%!. שיעור מס הבלו על דלק 95 אוקטן עומד ביום 1.1.11 על סך של 3.09 שקל לליטר, לעומת 2.41 שקל לליטר ביום 1.1.09. מדובר בעליה של 28%!".

נכון להיום סך המיסים שמשולמים על כל ליטר דלק 95 אוקטן עומד על 4.07 שקל, לעומת זאת, לפני כשנתיים סך המיסים ששולמו על כל ליטר דלק 95 אוקטן עמד על 3.04 שקל (בלו ומע"מ). מדובר בעליה של כ-34%.

בסיום מכתבו מציין חסון כי "למרות מחיר הנפט העולמי, אין הצדקה למחירי הדלק בישראל הפוגעים בעיקר במעמד הביניים ובשכבות החלשות. לפיכך, אבקש לקיים דיון דחוף בנושא העלאת מחיר הדלק בועדת הכלכלה של הכנסת".