הקטיקס מוכרת את פעילות הייעוץ לארנסט אנד יאנג

חברת אבטחת המידע תתמקד בפיתוח המוצר שלה כסטארט-אפ נפרד ■ היקף העסקה לא פורסם אך ניתן להעריך שהסכום אינו גבוה, שכן עד היום הושקעו בחברה 3 מיליון דולר

חברת אבטחת המידע Hacktics מתפצלת לשתי חברות: פעילות הייעוץ נמכרת לפירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג, ופעילות פיתוח המוצר תישאר כסטארט-אפ נפרד. היקף העסקה לא פורסם אך ניתן להעריך שהסכום אינו גבוה, שכן עד היום הושקעו בחברה 3 מיליון דולר (לפי נתוני IVC).

היזמים רון פורת, טל מוזס ועופר מאור הקימו את הקטיקס ב-2004, והיא פועלת כחברת האקרים - היא פורצת למערכות ומזהה פרצות אבטחה.

הקטיקס מעסיקה 30 עובדים. בעקבות הפיצול, מוזס ומחצית מהעובדים יעברו לארנסט אנד יאנג, ואילו מאור ינהל את המחצית הנותרת, שתמשיך לפתח את מוצר ה-Seeker. פורת פורש מפעילות החברה, אך יישאר בעל מניות ודירקטור בחברה המפתחת.

"הקטיקס פעלה משך שש שנים כחברת שירותים. תוך כדי הפעילות שלנו, עלה הרעיון לפתח מוצר שפועל באותו אופן, אך מייתר את הצורך בשירות", אמר היום פורת ל"גלובס".

מעתה החברה תתקין את המוצר במערכות המחשב של הלקוחות, והוא יזהה פרצות באבטחה, יפרוץ ויתעד הכול בווידיאו. כיום הוא נמצא בהתקנות ראשונות באירופה, בארה"ב ובישראל.

"המעבר משירותים למוצר היה מהלך טבעי", אומר פורת. "הקדשנו הרבה לפיתוח המוצר, וההצעה מארנסט אנד יאנג הגיעה בזמן אידיאלי. היא טובה לשני הצדדים - אנחנו נוכל להתרכז במוצר, ובארנסט אנד יאנג זיהו את הצורך הגדול לשירותים איכותיים של אבטחת מידע".

פורת לא מסכים לקביעה לפיה הרווחיות בשירותים גבוהה יותר מהרווחיות שבמכירת מוצרים. "שירותים תלויים באיכות האנשים ובתפוקה שלהם. למוצר אמור להיות פוטנציאל יותר גדול כי מפתחים אותו פעם אחת, ואם עושים את זה כמו שצריך, יש מוצר טוב", הוא אומר.

את הכסף מהמכירה תשקיע חברת המוצר בהמשך הפיתוח. בינתיים, שם החברה יהיה על שם המוצר - Seeker - אך פורת מציין שהם מחפשים שם חדש וקליט. "נשמח לקבל הצעות מקוראי 'גלובס'", הוא אומר.