אפי ארה"ב מכרה חלק מבניין האפתורפ ב-37 מיליון דולר

מדובר בחלק הקמעונאי של הבניין הכולל 4 חנויות בקומה הראשונה ושטח אחסון במרתף ■ החלק הקמעונאי נמכר לחברת ויליאם פרידלנד, הידועה בניהול נדל"ן קמעונאי

אפי ארה"ב, מקבוצת אפריקה ישראל, המחזיקה ב-50% מהבניין ההיסטורי האפתורפ בניו יורק, מדווחת היום (ד') על מכירת השטח הקמעונאי לחברת ויליאם פרידלנד בע"מ בתמורה ל- 37 מיליון דולר. העסקה צפויה להיסגר במהלך חודש פברואר.

החלק הקמעונאי של הבניין כולל 4 חנויות בקומה הראשונה ושטח אחסון במרתף, בשטח כולל של כ-1,400 מ"ר, הפונה לחזית ברודווי. בין הדיירים הנוכחיים נמנים צ'ייס בנק ועוד.

תמיר קזז, ממלא מקום מנכ"ל אפי ארה"ב אמר כי עסקת מכירת החלק הקמעוני של בניין האפתורפ לחברת ויליאם פרידלנד, הידועה בניהול נדל"ן קמעוני, הינה תוצאה של יישום האסטרטגיה העסקית של הפרויקט, המדגישה את חשיבות הפרויקט כיעד קמעונאי מוביל ואת חשיבות מיקומו בצפון-מערב מנהטן.

לפני שלושה חודשים פורסם ב"גלובס" כי אפי מציעה דירות פנטהאוז בבניין האפתורפ בניו-יורק במחיר של כ-228 אלף דולר, ירידה של 88% בהשוואה למחיר המקורי של 2,025,765 דולר.

כזכור, רכשה אפריקה ישראל את הבניין במארס 2007 בשותפות עם מאן ריאלטי שבשליטת מוריס מאן, תמורת 426 מיליון דולר. הבניין עבר שיפוץ נרחב אך לא נחל הצלחה במכירת הדירות בשל בעיות אליהן נקלע "אפתורפ". משבר הנדל"ן בארה"ב פגע גם בשוק דירות היוקרה והפרויקט התקשה למכור דירות.