הפרקליטות מסכימה לפתיחת הדיון בטיעונים לעונש של קצב

הפרקליטות הסירה את התנגדותה לקיום הדיון בדלתיים פתוחות, למעט הפרקים הקשורים למתלוננות ולנזקיהן ■ השינוי בעמדת הפרקליטות - עקב פניית "גלובס" וכלי תקשורת לביהמ"ש

האם הדלתיים במשפטו של משה קצב יפתחו בשלב הטיעונים לעונש? פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב את עמדתה בנושא, לפיה ניתן לקיים חלק מהדיון בדלתיים פתוחות, בעוד חלקים אחרים של הטיעונים לעונש בעניינו של הנשיא לשעבר יישמעו בדלתיים סגורות.

מהמסמך שהוגש להרכב השופטים, ראש ההרכב ג'ורג' קרא והשופטות יהודית שבח ומרים סוקולוב, צוין כי אין מניעה כי הטיעונים לעונש יתקיימו בדלתיים פתוחות, למעט הפרקים הקשורים למתלוננות ולנזקיהן. זאת, בשל העניין הציבורי והיקף הפרסום בתיק.

"נוכח היקף פרסום הכרעת הדין אין מניעה מבחינת הפרקליטות לטעון לעונש בדלתיים פתוחות, מלבד החלק שיתייחס למתלוננות ולנזקים להן, אותו נבקש לקיים בדלתיים סגורות", ציינו התובעים בתיק, עורכי הדין רונית עמיאל, נסים מירום ומיטל אילן.

בשבוע שעבר הציגה הפרקליטות עמדה שונה, לפיה היא מתנגדת באופן גורף לפתיחת הדלתיים בעת הדיון בטיעונים לעונש במשפטו של קצב.

ימים אחדים לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב פרסם את תקציר הכרעת דינו של קצב, שבמסגרתה הורשע הנשיא לשעבר בשתי עבירות אונס ובשורת עבירות מין נוספות, פנו "גלובס" וכלי תקשורת נוספים לבית המשפט, בשורת בקשות שעניינן פתיחת דלתיים ופרסום מסמכים שונים שבתיק בית המשפט, כולל פרוטוקולים של העדויות שנשמעו בדלתיים סגורות.

בית המשפט ביקש הן מהפרקליטות והן מסנגוריו של קצב להגיב לבקשה. בתגובתם של הסנגורים, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא, נמסר כי הם "אינם מתנגדים לבקשה על כל סעיפיה". הם הדגישו כי הסכמתם היא לפתיחת הדלתיים ולפרסום כלל הפרוטוקולים והמסמכים, "ולא לפרסום סלקטיבי של עדים כאלה או אחרים".

לעומת זאת, הודיעו אנשי הפרקליטות, עורכי הדין רונית עמיאל, נסים מירום ומיטל אילן, כי הם מתנגדים לכל הסעיפים. "הפרקליטות מודעת היטב לחשיבותו הציבורית של משפט זה ולעניין הציבורי שהוא מעורר", נכתב בהודעתם לבית המשפט, "ואולם אין אלה מצדיקים פגיעה בזכויות המתלוננות להגנה על פרטיותן, כבודן וצנעת חייהן".

הפרקליטות טענה כי "במהלך טיעוניהם יעסקו הצדדים, בין היתר, בנסיבות האירועים, בהיקפי הפגיעה והנזק שנגרמו למתלוננות, תוך התייחסות לחייהן האישיים. על מנת לאפשר לצדדים לטעון בחופשיות בנושאים אלה, סבורה התביעה כי יש מקום לסגור את הדלתיים במעמד הטיעון לעונש ולפרסם את הפרוטוקולים של הטיעונים לאחר הסרת התייחסויות אלה".

מהודעת הפרקליטות היום (ד') עולה כי היא עדיין מתנגדת לחשיפת חלקים אלה בטיעונים לעונש, אך חלקים אחרים של הטיעונים יכולים להיות בדלתיים פתוחות.

בסביבתו של קצב טוענים כי מדובר "בבקשה תמוהה ולא ברורה", וכי הם היו מעדיפים כי הטיעונים לעונש יישמעו בדלתיים פתוחות.

פרקליטיו של קצב מסרו בתגובה: "נשקול את הבקשה ונגיב בבית המשפט".