מנכ"ל פלסן: מעוניין לרכוש את מפעל סלבין ב-350 מ' ש'

במכתב ששלח היום מנכ"ל פלסן, דני זיו, בין היתר לשר הביטחון והאוצר נכתב: מבחינת ממשלת ישראל ומבחינתי כאזרח מכירת סלבין לרפאל סותרת כל הליך שיכול למקסם רווחי המדינה

מנכ"ל פלסן, דני זיו, שלח היום (ד') מכתב לשר הביטחון, אהוד ברק, שר האוצר, יובל שטייניץ, ומנהל רשות החברות, רו"ח דורון כהן, בו הוא מציע לרכוש את מפעל סלבין בסכום של 350 מיליון שקל. נזכיר, כי מפעל סלבין שייך לתעש.

"בימים האחרונים רבים הפרסומים בדבר החלטה קרבה להעברת תעש. פעילות זו עומדת בניגוד מוחלט להחלטה של ועדת השרים לענייני הפרטה מ-2005", לשון המכתב. "ככל יכולתי הדלה, אני מבקש למנוע את התהליך שבו תמכור תעש שלא על בסיס כלכלי, ולמצער למנוע את מכירת מפעל סלבין לרפאל או לכל צד שלישי, בלא שיתאפשר לפלסן להתחרות על רכישת המפעל".

עוד ציין זיו במכתב כי "פעילות מפעל סלבין מתחרה בפעילות רפאל במספר תחומים מרכזיים. מבחינת ממשלת ישראל ומבחינתי כאזרח מכירה לרפאל סותרת כל הליך שיכול למקסם את רווחי המדינה, ומעבר להיותה מנוגדת להחלטת הממשלה היא עומדת בניגוד להיגיון כלכלי פשוט".

זיו מזכיר, כי רפאל יצאה מקשיים כלכליים ומהפסדים והיא מנוהלת כיום על בסיס יעילות כלכלית, על כן לא תשמור פעילויות המתחרות במפעלה. "יעילות במקרה זה תביא לביטולה של אחת הפעילויות המתחרות".

נזכיר, כי בכירים בתעשיות הביטחוניות הגדירו את המתרחש בסוגיית המיזוג של תעש כ"טירוף מערכות" ו"קרבות רחוב". מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי שני אמר כי "מאבקי היוקרה המתנהלים מצד התעשיות ומצד גורמים נוספים - אינם תקינים, ומהווים ניסיון חמור להשפיע על הליך המתנהל במקצועיות. אני מצפה שכל הגורמים המעורבים, בהם גורמים ממשלתיים וגורמים בתעשייה, יכבדו את הליך קבלת ההחלטות המתבצע באופן ענייני ומקצועי בלבד".