RBC: "נצלו את החופשה של ג'ובס וקנו אפל - תזנק 26%"

מעלים את מחיר היעד ל-425 דולר ■ RBC: המומנטום האדיר של החברה וההזדמנויות בשוק לא השתנו למרות אי הודאות סביב המשך תיפקודו של סטיב ג'ובס

ענקית הטכנולוגיה, אפל , היכתה גלים בימים האחרונים לאחר שמנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, הודיע על יציאה לחופשת מחלה בלתי מוגבלת. יום אחרי ההודעה הדרמטית של המנכ"ל שהובילה לירידות חדות במניה בשווקים, פרסמה אפל דוחות כספיים חזקים לרבעון הרביעי. על רקע האירועים האחרונים, ב-RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן, מעלים את מחיר היעד של המניה ל-425 דולר, הגבוה ב-26% ממחיר השוק, כך עולה מסקירה שפרסמו היום (ה') והגיעה לידי "גלובס".

ב- RBC מציינים בחיוב את הדוחות החזקים של הרבעון "מצביעים על המומנטום וההזדמנות הגדולה של החברה, וזאת למרות אי הודאות סביב מצבו הבריאותי של המנכ"ל סטיב ג'ובס", אמר האנליסט מייק אמבראמסקי.

בפירוט הסיבה לאופטימיות סביב מניית אפל, מסבירים ב-RBC כי אי הודאות סביב המשך תיפקודו של המנכ"ל סטיב ג'ובס והעתיד הלא ברור של אפל עלולים להעיב על תחושות המשקיעים ומכפילי החברה בתקופה הקרובה, אך המומנטום האדיר של החברה וההזדמנויות בשוק לא השתנו. ב- RBC ממשיכים לצפות להמשך גידול וצמיחה על סמך התמריצים הקיימים, הרווחיות הגדולה והאמונה המתגברת בהנהלה.

כזכור, ברבעון הרביעי של 2010 היו רווחי החברה 6 מיליארד דולר (6.43 דולרים למניה), צמיחה של 78% מהרבעון המקביל אשתקד וטוב מתחזיות האנליסטים שהיו לרווח של 5.4 דולרים למניה בממוצע. הכנסות אפל ברבעון הרביעי היו 26.7 מיליארד דולר, גידול של 71% מהרבעון המקביל אשתקד וטוב משמעותית מתחזית וול סטריט שהייתה להכנסות של 24.4 מיליארד דולר.