סוף עידן: שטייניץ, ברק ועיני אישרו את מיזוג תעש לרפאל

(עדכון) - גורם באוצר: עדיין יש נכונות ופתיחות להקשיב לתעשייה האווירית ולבחון בשבועיים הקרובים את מעמדה בתוכנית המיזוג

שר האוצר יובל שטייניץ, שר הביטחון אהוד ברק ויו"ר ההסתדרות עופר עיני אישרו היום (ה') את מיזוג התעשייה הצבאית (תעש) לתוך חברת רפאל.

בפגישה שהתקיימה בת"א הוצגו לשלושה המלצות של צוות המשותף למנהל רשות החברות דורון כהן ולמנכ"ל מש' הביטחון אודי שני שדן בחוד האחרון בסוגיה. המלצת הצוות הייתה למזג את תעש עם רפאל בשל הסינרגיה שקיימת בפעילותן של 2 החברות.

בעוד כשבועיים, כך סוכם היום, תוגש התוכנית כהצעת החלטה לממשלה. עם זאת, בתקופה זו עתידים שטייניץ, ברק ועיני להיפגש עם נציגי התעשייה האווירית, רפאל ותעש כדי לשמוע את עמדותיהם.

גורם באוצר אמר היום ל"גלובס" כי חרף המלצת הצוות של כהן ושני על המיזוג עם רפאל, עדיין יש נכונות ופתיחות להקשיב לתעשייה האווירית ולבחון בשבועיים הקרובים את מעמדה בתוכנית המיזוג.

גורמים במשרד האוצר אמרו בימים האחרונים כי אם תעש הייתה מופרטת אפשר היה לקבל עליה מחיר נמוך - ולפיכך היה מוטב למזג אותה. זאת, בעוד שאמש שיגר מנכ"ל חברת פלאסן מקיבוץ סאסא שבצפון, דני זיו, מכתב למנהל רשות החברות דורון כהן, שטייניץ וברק, ובו ביקש לדון עימו על רכישת סלבין של תעש ואף תמחר את המפעל ב-350 מיליון שקל.

אתמול פורסם ב"גלובס" כי אלביט מערכות לא ממהרת לוותר על ההזדמנות למזג לתוכה את התעשייה הצבאית (תעש). נשיא אלביט מערכות, יוסי אקרמן, אמר ל"גלובס" כי "לא הרמנו ידיים מכל הסיפור הזה. הכל כבר נאמר למי שצריך. הבהרנו את שלנו לקברניטים, הם מבינים את היתרונות ואת החסרונות של כל מהלך, בין אם זה לטווח הארוך ובין אם זה לטווח הקצר. אנחנו בטוחים שבסוף השכל הישר ינצח והם יגיעו להחלטה הנכונה".