פריגו רוכשת את נכסי חברת Paddock תמורת 540 מ' ד'

‎‎כתוצאה מהרכישה תכיר פריגו בהטבת מס בגובה 95 מיליון דולר‏ ■ הרכישה תוסיף לחברה‏ הכנסות של מעל 200 מ' ד' בשנה, 35 מוצרים חדשים, ו-25 מוצרים שממתינים לאישור הרשויות

‎‎חברת התרופות פריגו ממשיכה במסורת הרכישות שלה, ומודיעה היום על רכישת נכסיה של חברה פרטית מארה"ב. פריגו תשלם 540 מיליון דולר במזומן על ‏Paddock Laboratories‏ ממיניאפוליס, שמייצרת ומשווקת תרופות גנריות ומוצרים פרמצבטיים ייחודיים (‏Specialty‏). כתוצאה מהרכישה פריגו תכיר בהטבת מס בגובה 95 מיליון דולר, כך שסכום הרכישה נטו הוא 445 מיליון דולר. חלק מהרכישה יגיע מקופת החברה, וחלקו מהלוואות בנקאיות.

הרכישה תוסיף לחברה‏ הכנסות של מעל 200 מיליון דולר בשנה, 35 מוצרים חדשים, ו-25 מוצרים שממתינים לאישור הרשויות. ב-2012 היא תתרום 5 סנט לרווח הנקי למניה (4.7 מיליון דולר), או 25 סנט לרווח למניה בנטרול עלויות הרכישה (23 מיליון דולר). הרכישה תושלם במהלך הרבעון הרביעי של השנה הפיסקאלית 2011, כלומר עד חודש יוני הקרוב.

‏"הרכישה היא צעד חשוב נוסף בביצוע אסטרטגיית ההתרחבות שלנו במוצרים ייחודיים ותרופות מרשם גנריות", אמר יו"ר ומנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא.

פאדוק היא חברה שהוקמה בשנת 1977, והיא מעסיקה מעל 400 עובדים. יו"ר החברה הוא ברוס פאדוק, שהקים אותה, והמנכ"ל הוא מייקל גרייבס.

פריגו, חברת תרופות שמתמחה במכירת תרופות מעבר לדלפק (‏OTC‏), נכנסה לפעילות בישראל לפני מספר שנים, כאשר רכשה את אגיס המקומית תמורת כ-820 מיליון דולר. הרכישה הגדולה הקודמת של פריגו הייתה לפני כשנה, כששילמה 808 מיליון דולר על ‏PBM‏, שפעילה בתחום תחליפי החלב. פריגו נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 6.1 מיליארד דולר. ‏‎‎‏