פואמיקס נכנסת לניסוי יעילות במשחה נגד אקנה למבוגרים

החברה תפתח את המוצר בעצמה ■ המנכ"ל: "לא מנסים למכור את הזכויות למוצר. אם תגיע הצעה טובה, נשמח"

חברת Foamix נכנסת לניסוי שלב II (ניסוי יעילות) במוצר לרוזציאה, מחלה המאופיינת באדמומיות עור הפנים ומכונה גם "אקנה של הגיל המבוגר".

התרופה ניתנת כקצף או כג'ל, והיא גרסה של האנטיביוטיקה מינוציקלין. לדברי החברה, כיום מינוציקלין מתאפשרת רק בבליעה, ואין בשוק מוצר אשר מאפשר מתן של מינוציקלין על-גבי העור.

לדברי החברה, בדיקות מעבדה הראו הן את יכולתו של המוצר להרוג מגוון של חיידקים הנפוצים במחלות עור, והן את העובדה שעצם חדירת המוצר לעור מספיקה לטיפול במחלה, אך הוא אינו חודר עמוק מידי ואינו מגיע למחזור הדם. הניסוי נערך תחת פרוטוקול התואם את דרישות ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב), אך לא נעשה מול ה-FDA ממש.

המוצר של פואמיקס משמש לא רק לטיפול ברוזציאה, אלא גם לטיפול באקנה רגיל, זיהומי עור ופצעים כרוניים. החברה מתכננת להמשיך לפתח את המוצר באופן עצמאי, בניגוד למוצרים אחרים שלה אשר מפותחים בשיתוף פעולה עם חברות תרופות אחרות. "אנחנו ערוכים להשקיע את מה שצריך כדי להביא את המוצר לשוק בעצמנו, ולא מנסים כרגע מכור את הזכויות לו לחברה אחרת", אומר דב תומרקין, מנכ"ל החברה. "אם תגיע ההצעה הנכונה, נשמח".

פואמיקס דיווחה בעבר על מגוון שיתופי פעולה, בין היתר עם החברות Dr. Reddy's, BioMas Ferndale, Galderma, VIB, Therapeutics Inc. ו-Warner Chilcott. לדברי תומרקין, כל שיתופי הפעולה הללו מלבד אחד ממשיכים להתקיים.

אחד משיתופי פעולה כבר הניב מוצר אחד - Scytera, קצף המכיל זפת לטיפול במחלות עור ומשווק על-ידי Promius Pharma, חברת השיווק האמריקנית של ד"ר רדיז.

פואמיקס הצהירה לפני כחמש שנים על כניסתה לשלב II של הניסויים הקליניים במוצר לטיפול בפסוריאזיס ובמוצר לטיפול בכינים, אך לא התקדמה בהם.

תומרקין: "המוצר לכינים כרגע בדיון עם פרטנר בארה"ב. לאחר שעבר ניסוי בבני אדם. גם המוצר לפסוריאזיס עבר ניסוי יעילות ראשוני, אך יש לו עוד דרך ארוכה. עצרנו את הפיתוח העצמאי של מוצרים אלה כדי להשקיע בהזדמנות האדירה של המינוציקלין".

לדברי מאיר עיני, יו"ר החברה וסמנכ"ל התפעול שלה, יש שני מוצרים שמפותחים עבור החברה ע"י שותפים ונמצאים בשלב II ושלב III, אך היא מנועה מלפרט בעניינם.

פואמיקס גייסה עד היום כ-10 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, והגיוס האחרון היה לפני 3 שנים. "בתקופה זו הכנסנו יותר מ-10 מיליון דולר. היינו יכולים להיות רווחיים אם לא היינו משקיעים את רוב רווחינו בפיתוח", אומר תומרקין.

באשר לאופציה של הנפקת החברה, שעלו בעבר - נראה כי היא לא מעוניינת בכך כעת.