התכוף: "בקשה בהולה להסדר נושים - אנו במצב קריטי"

יצרנית כלי הרכב הייעודיים שיגרה בקשה דחופה לכינוס נושים ולמציאת הסדר היות ומצבה לא מאפשר הישרדות מעבר לימים ספורים ■ "ספקים ולקוחות מבטלים פרוייקטים"

חברת התכוף , שמייצרת כלי רכב לשימושים אזרחיים וצבאיים, כולל כבאיות, ועלתה לאחרונה לכותרות בעקבות השריפה בכרמל, הודיעה היום (ו') לבורסה על בקשה תכופה לכינוס אסיפת נושים כדי להגיע לאישור הסדר.

נגד חברת התכוף הוצא בחודש שעבר צו הקפאת הליכים לבקשת בנק דיסקונט ובנק איגוד, לאחר שנקלעה לקשיים אדירים ומצוקה תזרימית. צו ההקפאה ניתן לפרק זמן של 60 יום, שבמסגרתם נעשו ניסיונות להציל את החברה.

בהודעתה היום, התכוף הגישה בקשה דחופה ובהולה לכינוס הנושים ולמציאת הסדר עד סוף החודש הנוכחי, היות היא נמצאת לדבריה במצב קריטי שאינו יכול להימשך מעבר לימים ספורים נוספים. החברה מוסרת כי לקוחותיה ומזמיני הפרויקטים מהחברה מבטלים את הזמנותיהם ומאיימים בביטולים נוספים של הפרויקטים שבביצוע.

החברה חוששת שפרויקט הדגל שלה בתורכיה, בהיקף 250 מיליון שקל נמצלא בחשיפה מסוכנת ביותר, ואם לא יימצא במיידי משקיע ותחול התקדמות ממנית - הדבר יוביל לקריסתה ויימנע אפשרות של הסדר חוב ותוכנית הבראה לחברה. החברה מדגישה, כי היות והיא מתבססת בפעילותה על פרויקטים, ובענף הביטחוני מזמיני העבודות דורשים עמידה בלוח זמנים צפוף ומכאן הבהילות.

רו"ח עליזה שרון, בתפקידה כנאמנת התכוף לתהליך הקפאת ההליכים, המליצה היום לבית המשפט לאפשר לחברת ברנד תעשיות מקבוצת KCPS לרכוש את השליטה בתכוף בתמורה להזרמת הון מידית של 20 מיליון שקל. רכישת השליטה על ידי ברנד היא במסגרת הסדר חוב שהוסכם ומחכה לאישור ביהמ"ש, והוא כולל את כל הנושים של החברה - בנק דיסקונט, בנק איגוד, קרן אוריגו, מחזיקי האג"ח של החברה ועובדי החברה.

יצויין, כי שווי החברה בבורסה עומד על כ-30 מיליון שקל בלבד. על פי הנאמנת, הזרמת הון מיידית של 20 מיליון שקל היא חיונית להמשך תפעול סדיר שלה, על כל הפרויקטים ועל כל ההתחייבויות לספקים חיצוניים.