הערכות: דורית סלינגר במירוץ ליו"ר רשות ני"ע

(עדכון) - מנכ"לית חברת הדירוג S&P מעלות הודיעה במפתיע על פרישה אחרי 13 שנה ■ לפי הערכות היא רואה עצמה מועמדת להחליף את גושן, שעתיד לסיים דרכו השנה

אחרי קרוב ל-20 שנה בחברת הדירוג S&P מעלות, הודיעה היום דורית סלינגר, המנכ"לית המיתולוגית של החברה, על עזיבה, שצפויה להיכנס לתוקפה במהלך חודש מאי. "עם השלמת שילובה המלא של החברה ב-S&P, אני משלימה מעגל וממשיכה הלאה", מסרה היום סלינגר.

ככל הידוע לסלינגר לא מובטח עדיין תפקיד אחר. אך לפי הערכות בשוק ההון, היא רואה עצמה מועמדת להחליף את יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' זוהר גושן. האחרון עתיד לסיים את דרכו ברשות בשנה הקרובה, וסלינגר צפויה להגיש את מועמדותה לתפקיד.

לא ברור כרגע מי יחליף את סלינגר בתפקידה. על-פי הערכות, גבוהים הסיכויים שיהיה זה מועמד חיצוני. מתוך מעלות מי שמועמד להחליפה הוא גדי בארי, המכהן כסמנכ"ל בחברה. מועמדת נוספת ששמה הוזכר היא דורית בן סימון, ראש החטיבה הפיננסית של בנק דיסקונט, שצפויה לעזוב בקרוב את תפקידה.

סלינגר הצטרפה למעלות עם הקמתה ב-1991. היא שימשה כאנליסטית ראשית, כסמנכ"לית, ובשנת 1998 מונתה למנכ"לית. לפני כשנה אמרה בראיון ל"גלובס", כי היא עדיין לא מרגישה תחושת מיצוי. "אני פה, וכל עוד אני מאותגרת - אני כאן. מכירת הפעילות ל-S&P היה שיא בקריירה, ועכשיו אני מנהלת חברה חדשה לגמרי. היום אני חלק מצוות ההנהגה של S&P".

בשנת 2008 נמכרה הבעלות על מעלות לחברת הדירוג העולמית S&P, ואחד התנאים בעסקה היה הישארותה של סלינגר בתפקיד. "נקודת השיא בקריירה שלי הייתה מכירת פעילות מעלות לחברת דירוג האשראי המובילה S&P", אמרה היום סלינגר.

העברת הבעלות ל-S&P הביאה לשינוי מתודולוגיית הדירוג של מעלות. בשוק מעידים שמעלות הפכה לקשוחה יותר, והגמישות, שסלינגר גילתה בעבר, פחתה בשל דרישות הנהלים של S&P.

בשנים האחרונות, בעקבות התפתחותו המואצת של שוק האשראי החוץ-בנקאי, התעצם כוחה של מעלות והשפעתה על שוק ההון. "חוויתי את התפתחות שוק האשראי בישראל, תוך תרומה מהותית לתרבות האשראי המקומית", אמרה היום סלינגר.

במהלך המשבר התמודדו מנהלי חברות הדירוג בעולם, וסלינגר ביניהם, עם ביקורת חריפה על כך שחילקו דירוגים גבוהים לחברות או למכשירים פיננסיים שנקלעו בהמשך לקשיים. מן הצד השני סלינגר נאלצה להתעמת גם עם לא מעט חברות, שלא ראו בעין יפה את הורדות הדירוג שספגו. בין העימותים המפורסמים נציין זה עם אפריקה ישראל, שאף פרסמה מסמך המפרט את השגיאות שבהחלטת מעלות להוריד דירוג (החלטה שבדיעבד התבררה כנכונה).