לשכת עורכי הדין שוקלת להשעות את עו"ד חיים שטנגר

לביה"ד המשמעתי של הלשכה הוגשה בקשה להשעות זמנית את שטנגר, על רקע כתב האישום שהוגש נגדו בגין איומים וניסיון לשידול לחבלה ■ "הדעת אינה סובלת שימשיך לעסוק במקצוע"

‎‎האישומים הפליליים שבפניהם עומד עו"ד חיים שטנגר עלולים לעלות לו כעת גם בהרחקה ממקצוע עריכת הדין. לבית הדין המשמעתי במחוז תל-אביב של לשכת עורכי הדין הוגשה אתמול (ב') בקשה להשעיה זמנית של שטנגר, בעקבות הגשת כתב האישום נגדו בעבירות של איומים, ניסיון לשידול לחבלה חמורה וניסיון לשידול לחבלה במזיד ברכבה של שופטת השלום טובה סיוון.

לטענת ועדת האתיקה במחוז תל-אביב, "הדעת אינה סובלת שעורך דין העומד לדין בעבירות כה קשות וכה חמורות ימשיך לעסוק במקצוע לאחר שהוגש כנגדו כתב אישום כה חמור".

בשבוע שעבר הגישה פרקליטות מחוז תל-אביב לבית משפט השלום בעיר כתב אישום חמור נגד שטנגר, המשמש כעורך דין זה שנים רבות. לפי האישומים, שטנגר איים בהזדמנויות שונות ובדרכים שונות על גד ליבמן, שהתגורר בשכנות לו בבית משותף ושעמו היה לו סכסוך ארוך.

כן מואשם שטנגר כי ניסה לשדל את סעיד משהראוי, שהיה לקוח שלו, לחבול חבלה חמורה בליבמן. בנוסף, נטען, ניסה שטנגר לשדל את משהראוי לפגוע ברכבה של השופטת סיוון.

‏לשטנגר יש סכסוך ארוך עם סיוון, שבעטיו הגיש נגדה תביעת לשון הרע בסך 3 מיליון שקל, תלונות לנציב התלונות על שופטים ואף בקשה לפסול אותה מהמשך טיפול בהליך ירושה, שבו הוא מייצג את אחד הצדדים. סיוון מצידה הגישה נגד שטנגר תלונה לוועדת האתיקה בלשכה.

שטנגר מצוי במעצר-בית מלא בבית ידידו בן-ציון ציטרין, לאחר שהערר על מעצרו, שהגישו סנגוריו עוה"ד אביגדור פלדמן ומיקי חובה, התקבל על-ידי בית המשפט העליון.

‎‎‏"חומרה מופלגת"

‏בבקשה להשעייתו הזמנית מהלשכה, נכתב כי שטנגר איים על שכנו "בצורה בוטה ותוקפנית". באשר לסכסוך שלו עם השופטת סיוון נכתב כי "במסגרת ההליך המתנהל בפניה, השתלח שטנגר בשופטת ואף הגיש נגדה תביעה אזרחית בסכום מופרז, בגין העברת עותק ממסמך שהגיש לה, למנהל בתי המשפט, משה גל".

לטענת ועדת האתיקה, "בעבירות המיוחסות לשטנגר ובנסיבותיהן יש חומרה מופלגת וקלון רב. עבירות אלה פוגעות פגיעה קשה וממשית באושיות מקצוע עריכת הדין. מי שמואשם בניסיון לפגוע ברכושה של שופטת הדנה בעניין לקוחו לא יוכל לעסוק במקצוע עריכת הדין ובוודאי שלא יוכל לשאת בכהונת 'קצין בית המשפט'. איומים, ניסיונות ושידול לפעול באלימות אינם מתיישבים עם חובת עורך הדין לסייע לבתי המשפט ולרשויות אכיפת החוק בהשלטת הדין במדינה".

עו"ד שטנגר מסר בתגובה: "ביום חמישי האחרון החליט בית משפט השלום כי הפרקליטות תעביר באופן מיידי את חומרי החקירה לידי הסנגורים. תמוה הדבר שוועד מחוז תל-אביב, שאמור להחליט בבקשת ההשעיה הזמנית על-פי בחינת חומר הראיות, כבר מזדרז ומגיש בקשה להשעיה זמנית על סמך הנטען והמופיע בכתב האישום בלבד, שעה שחומר הראיות טרם הגיע לידיו".

בתאריך 9.8.11 במסגרת הסדר טיעון נמחקו מכתב האישום המקורי העבירות החמורות שיוחסו לעו"ד חיים שטנגר, בתחילה, בכתב האישום המקורי, שכללו: ניסיון לשידול בחבלה במזיד ברכבה של השופטת טובה סיוון וניסיון לשידול לחברה חמורה בשכנו. כמו כן, בגזר הדין שניתן בבית משפט השלום בתאריך 9.8.11 בת"פ 35803-01011 הביעה כב' השופטת הדסה נאור תמיהה על התנהלות הפרקליטות שהגישה נגד עו"ד שטנגר כתב אישום חמור - ובהסדר אישום נסוגה מרוב ההאשמות נגדו.