החרפה במאבק עובדי מפעלי ים המלח; מאות מ' ש' הפסד

3 שבועות חלפו מאז החלו עובדי מפעלי ים המלח בשביתה ועד כה לא חלה כל התקדמות במו"מ ■ בהחלטת ביה"ד לעבודה ודרישת העובדים מנכ"ל המפעלים, דני חן יצטרף למו"מ

כבר 3 שבועות חלפו מאז החלו עובדי מפעלי ים המלח בשביתה ועד כה לא חלה כל התקדמות במו"מ בין ההנהלה לעובדים. על רקע הסחבת במו"מ מתכננים העובדים את החרפת הצעדים שננקטו עד כה וכן את העמקת השביתה גם למפעלים נוספים בקבוצה.

בשל השביתה שנמשכת עד כה, נגרמו למפעלי ים המלח, מקבוצת כי"ל, הפסדים שנאמדים במאות מיליוני שקלים ומניית כיל אף היא צונחת בבורסה.

בכינוס העובדים השובתים שהתקיים בב"ש ביום חמישי האחרון אמר יו"ר הוועד ארמונד לנקרי "נמשיך בשביתה עד שתביעותינו הצודקות יתקבלו" והוסיף "העובדים מוכנים וערוכים לשביתה ארוכה שתמשך חודשים ארוכים, כי אנו נאבקים על הסכמים שילוו אותנו הרבה שנים".

היום, עפ"י החלטת ביה"ד האזורי לעבודה בב"ש ודרישת העובדים, יצטרף לצוותי המו"מ מנכ"ל המפעלים, דני חן, על מנת לנסות ולקדם את המו"מ.

נזכיר כי אתמול השביתה חברת חיפה כימיקלים את פעילות הייצור שלה בשל מחסור באשלג, חומר גלם הנחוץ לייצור דשנים חקלאיים. המחסור הורגש בתקופה האחרונה בעקבות עיצומים שבהם פתחו עובדי מפעלי ים המלח, במסגרתם הושבתה לחלוטין הפעילות גם במפעל כריית האשלג המשמש את קווי הייצור של חיפה כימיקלים ומסופק ממפעלי ים המלח.

הנהלת מפעלי ים המלח הודיעה כי יעשו מאמצים להעביר לחיפה אשלג המצוי במלאים שלה במחסנים ברחבי הארץ, וזאת כדי שלא תסתכן בהפסדים כספיים בעקבות הפסקת פעילות הייצור.