ברירת המחדל-עליה?

האם תיפרץ ההתנגדות ב-1,340-1,350 או שיתחיל כאן תיקון משמעותי למטה?

סטיית התקן של ת"א- 25 הנמדדת לטווח הקצר ירדה לרמות נמוכות יחסית. את זה רואים באמצעות אינדיקטור טכני יעודי שנקרא רצועות בולינגר. המשמעות היא שבקרוב צפוי מהלך משמעותי בכיוון זה או אחר. איזה? האם תיפרץ ההתנגדות ב-1,340-1,350 או שיתחיל כאן תיקון משמעותי למטה?

האינדיקטורים הטכניים שתמכו עד כה בדשדוש-ירידה ובבלימה מתחת לרמת ההתנגדות מראים על סיכוי להתחדשות מגמת העליה ובכל מקרה מחזקים את התחושה שתל אביב 25 נמצא בנקודת הכרעה.

האסטרטגיה המתבקשת: המשך פוזיציית רכש עם הגנה מתחת ל-1320. מהלך מתחת ל-1320 ילמד על תחילתו של תיקון יורד וראוי להגן מתחת לרמה הזו. מהלך מעל 1344 ובייחוד מעל 1350 ילמד על התחלה של גל עולה חדש שאמור להיות משמעותי. זהו תרחיש ברירת המחדל.

וול סטריט תיכנע?

מספר המתראיינים במדיה הפיננסית שנותנים תחזיות דוביות מלומדות הולך וגדל. הם מדברים על תיקון של 10-20% במדדי המניות וחלקם מצפים לתיקון חד יותר בשווקים המתעוררים בכלל ובסין בפרט. בינתיים, מדדי המניות די "מצפצפים" על התחזיות הדוביות הללו ולא נכנעים להן.

נוטים ליחס לציבור המשקיעים את תכונות הצאן המובל לטבח ולמשקיעים המקצועיים והפרשנים הפיננסים, הנקראים גורואים, את רוח הנבואה. אני לא יודע לגבי הראשונים אבל האחרונים הופכים בהדרגה להיות חבורת קשקשנים לא רלבנטיים. תקשיבו לשוק כי רק הוא יודע. כל עוד ה-S&P 500 מתחת ל-1,305, יש אפשרות לתיקון עד 1,226 במסגרת מגמת העליה. משהו כמו 6% בריאים. למקרה כזה מיקמתי הגנה על תיק קניון המניות מתחת ל-1,277.

מהלך מעל 1,305, שצפוי להתרחש מתישהו השנה, ילמד על התחזקות מגמת העליה ארוכת הטווח ורמת ה-1,305 אמורה תהיה להתגבש כרמת תמיכה. פקודת ההגנה תמוקם מתחתיה וכך יוגבל הסיכון להפסד (למעט במקרה של קריסה טוטלאית, בלתי צפויה וחדה של השווקים, סיכון שקיים בכל רגע, לא משנה מה המגמה ומה התחזית). מתי יעלה ה-S&P500 מעל 1,305. לא יודע, יכול להיות שכבר בשבוע הבא. בכל מקרה, כל עוד הוא מעל 1,277, יש לתת לפריצה הזו סיכוי. התעלמות מהסיכוי עשויה לגרום להחמצת רווחים נעים הצפויים ביום יומיים שאחרי הפריצה, לכשתהיה.